Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online

29september: dkv - cambuur

Gestart door pvanbuijtene, juni 13, 2013, 08:57:45

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Citaat van: denistel op september 05, 2013, 22:20:01
zal mee vallen laatste keer dat ik in sun bus zat was naar zwolle daar gingen ze eerst een route van 20 minuten rijden
door de stad...nou daar zit ik niet op te wachten.

auto combi zoals zaterdag was gewoon prettig geregeld.

de autocombi was inderdaad prima. buscombi's naar zuidelijke oorden pas ik voor..

wiekie1969

Citaat van: weestwel op september 05, 2013, 21:16:40

Veel glorryhunters gezien en gesproken vandaag. "Voor het eerst mee met een interessante wedstrijd". "En dan ook nog met zovelen". "Dit word mijn eerste busreis naar een uitwedstrijd". "Spannend". Waren 1 van de veel gehoorde teksten. De rij voor het omwisselen/aanvragen van uitkaarten was lang *. Wat tot een extra opstopping leide. Waarom dit niet enkel en alleen bij de administratie te doen? Waarom bij uitwedstrijden niet het nummer van afgifte van de uitkaart hanteren voor het recht op kaarten. Waarom uitkaartverplichting bij een verplichte buscombi? Waarom een hogere prijs dan veel andere clubs voor uitwedstrijden betalen? Waarom krijgen kvC leden geen extra voorrang op kaarten? Is er geen vaste prijs mogelijk voor buscombikaarten? Waarom wordt de tweede supportersclub niet bij overleg betrokken. Etc. etc. Er is nog een lange, lange weg te gaan om het een beetje eredivisiewaardig te krijgen. En dan doel ik zeker niet op het spel. Want dat is tot nu toe wel in orde.  Aleen organisatorisch maak ik mij drukker dan vergaren van een nieuw stadion. De probleem met de achterban kunnen we zeker niet gebruiken.

Vent, zeur niet, je hebt een kaartje toch??? :O :O :O :O :O

wiekie1969

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 05, 2013, 20:56:11
Ik ben er niet bij ondanks SCC en uitkaart  ;( ;( ;(
Ik kon gewoon niet gemist worden op mn werk.

:_schater :_schater :_schater :_schater :_schater

wiekie1969

Citaat van: Ronnie tng op september 05, 2013, 17:35:17
Bus 19 ook vol, wat een succes de uitkaart zal de BVO wel zeggen.  l8l

Allemaal gloryhunters juh, de harde kern blieft lekker tuus :y

666

Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 20:19:11
Toch een nuance;).. De afspraken die er gemaakt zijn moeten absoluut worden nagekomen... Van mij uit maakt de combi uitkaart en buscombi niet uit.. Als je ziet hoeveel mensen er wel niet een uitkaart hebben en niet mee gaan naar een andere combi heeft daar dus niet veel mee te maken toch, meer met de ziekelijke prijzen?
Wat is dan precies het erge aan uitkaart + buscombi?

Artikel 10. Schadeverhaal Eventuele schade zal op de afzonderlijke dader(s) worden verhaald. Indien de individuele dader(s) binnen een groep niet (kunnen) worden geïdentificeerd kan het schadeverhaal gelden voor de gehele betreffende groep. Bij de onmogelijkheid van schadeverhaal kan dit tevens consequenties hebben voor het intrekken van de eventuele seizoenclubcard, mochten personen die in hun bezit hebben.

Oa bovenstaande vind ik nogal bezwaarlijk tegen de uitkaart. Samenvattend is dit groepsaansprakelijkheid. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen dit tekenen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Yellow Army

Citaat van: punkman op september 05, 2013, 21:23:44
Wat voor baan heb jij dan ?
Als ik vrij wil dan mag dat en het liefst nog voor altijd. :devil

Als ik geen vrij kan krijgen voel ik meestal een griepje opkomen  :devil
Area 58

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op september 05, 2013, 16:43:56
Zet er ff een kraampje neer met wat water of wat drinken! Je staat er vol in de zon, geen wind mensen met kleine kinderen in de rij!

Al beelden van Syrie gezien??? ;(

wiekie1969

Citaat van: clint op september 05, 2013, 15:27:02
Ik oek niet. Niet een dubbeltje gaat daarheen.

_O_ _O_ _O_ held bist!!!!!!!!!!!!!

wiekie1969

brambo3004

Citaat van: 666 op september 05, 2013, 23:00:57
Artikel 10. Schadeverhaal Eventuele schade zal op de afzonderlijke dader(s) worden verhaald. Indien de individuele dader(s) binnen een groep niet (kunnen) worden geïdentificeerd kan het schadeverhaal gelden voor de gehele betreffende groep. Bij de onmogelijkheid van schadeverhaal kan dit tevens consequenties hebben voor het intrekken van de eventuele seizoenclubcard, mochten personen die in hun bezit hebben.

Oa bovenstaande vind ik nogal bezwaarlijk tegen de uitkaart. Samenvattend is dit groepsaansprakelijkheid. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen dit tekenen.

Volgens het uitreisregelement kun je in uitzonderlijke gevallen verantwoordelijk worden gehouden voor de schade die je buurman (op de tribune) veroorzaakt, mocht niet duidelijk worden wie van de groep precies de schade heeft veroorzaakt, maar de 'normale' wet gaat nog verder dan dat. Je hebt ook een verantwoordelijk in het weerhouden van je buurman als hij schade toebrengt of wil toebrengen.

CiteerBurgerlijk Wetboek 6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
Titel 3. Onrechtmatige daad
Afdeling 1. Algemene bepalingen

Artikel 166

1. Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.
2. Zij moeten onderling voor gelijke delen in de schadevergoeding bijdragen, tenzij in de omstandigheden van het geval de billijkheid een andere verdeling vordert.

Als je je niet prettig voelt bij artikel 10 van het uitreisregelement, lijkt mij dat je nog onprettiger voelt met Art. 6:166 BW

Maar de discussie over de interpretatie ervan (ook al lijkt die mij vrij simpel) zal wel blijven zolang die uitkaart er is.

666

Er zit wel degelijk verschil in artikel 166 en artikel 10.. in 10 ben je aansprakelijk ook al heb je er geen weet van. In 166 pas als je er weet van hebt en je doet er niets aan en anders niet.

Maar goed het zal wel interpretatie zijn van de artikelen. En dan nog wat, waarom iets toevoegen als het burgerlijkwetboek hier al in voorziet.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

brambo3004

De uitkaart is een bureaucratische prul zonder meerwaarde.

Maar...
- Ik ga nu jaren met uitwedstrijden mee. Ik maak de scheids, het publiek van de tegenstander en tijdrekkende keepers met enige regelmaat voor rotte vis uit. Mocht deze mensen aangifte doen van belediging, kan ik 3 maanden de bak in vliegen. Omdat het samenhangt met een sportevenement kan deze straf nog hoger uitvallen. In werkelijkheid gebeurt dit natuurlijk nooit.
- Als een steward aan mn broekspijp hangt als ik in het hek hang, blijf ik zeker nog een tijdje hangen. Mocht deze machtswellusteling naar de letter van de wet handelen kan ik binnenkort een stadionverbod verwachten. Verbeter me als ik het fout heb. In werkelijkheid gebeurt dit nooit.
- Als iemand in mijn omgeving met snode plannen een stoeptegel uit de stoep trekt moet ik hem proberen te weerhouden van het veroorzaken van schade. Hoewel ik hem niet zou aanmoedigen, weerhoud ik hem er ook zeker niet van. Weer ben ik in overtreding.
- Tijdens uitwedstrijden moet er regelmatig een plasje worden gepleegd. Hoppa, een bekeuring voor wildplassen erbij. Is me in werkelijkheid nooit overkomen.

Ik denk dat bijna iedereen hetzelfde doet als ik. En toch valt iedereen juist over 1 artikel in een uitreisregelement. Ik weet zeker, maar anderen duidelijk niet, dat waar men bang voor is, in werkelijkheid nooit voorkomt. Met al die camera's in en rond de stadions is duidelijk wie stennis schopt en wie er 'gewoon' is.

Excuses voor het serieuze verhaal zo op de late avond :X

Southman

OA:
5 septimber, 2013 - 23:05 - 
By de noardlike fuotbalderby tusken Sportklup Hearrenfean en SC Cambuur wurde ekstra maatregels naam om foar te kommen dat der supporters fan Cambuur tusken it Hearrenfeanpublyk telâne komme. It risiko derop is benammen grut by sponsors dy't minsken fan bûten meinimme.

It is ien fan de maatregels dy't gemeente, plysje en klups no al ôfpraten hawwe. Ek is ôfpraten dat de supporters fan Cambuur gebrûk meitsje moatte fan de buskomby. It is foar it earst yn 13 jier dat de Fryske twastriid op it programma stiet.

Tongersdeitemiddei wie der yn Ljouwert in massale tarin op de kaartferkeap foar de wedstriid. Al tûzen fan de tolvehûndert kaartsjes gongen oer de toanbank.

incl geluidsfragment met burgemeester van dkv
http://www.omropfryslan.nl/nijs/ekstra-maatregels-fryske-derby

pvanbuijtene

Citaat van: wiekie1969 op september 05, 2013, 22:58:32

Allemaal gloryhunters juh, de harde kern blieft lekker tuus :y

Dat valt wel mee hoor..

Len Cantello

Citaat van: wiekie1969 op september 05, 2013, 22:58:32

Allemaal gloryhunters
Nee hoor. Die stonden in Kerkrade allemaal in't uitvak.... Veel plezier in de kroeg de 29e, aapke.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli