Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Elazığspor

Gestart door Timmie, juni 26, 2013, 11:06:32

Vorige topic - Volgende topic

cambuurlegend

Citaat van: Roofvogel op juli 28, 2013, 17:25:45
Het gaat niet alleen om het veroveren van de bal

Het gaat ook niet alleen om de steekbal ....Makrini is een verdedigende middenvelder kerntaken voor zijn positie in mijn optiek: Tackelen , Duelkracht, Uithoudingsvermogen, Teamwork, Inzet , Anticipatie , Concentratie en op die onderdelen wint binnen het huidige Cambuur helemaal niemand van Makrini. Daarnaast is zijn passing voor een speler om zijn positie meer dan voldoende kijk de beelden er nog maar even op terug:

http://www.youtube.com/watch?v=nTDPqDRDAuQ

Als de overige middenvelders met dezelfde beleving en passie het veld in gaan als deze jongen blijven we er gewoon in hoor, zou helemaal mooi zijn als ze dan ook nog een keer hun man op zouden pakken dat scheelt  al een hoop kaarten.

Holwerd voor Cambuur

Helemaal eens! MAKRINI _O_
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Supersub

Ook mee eens. 2 keer geschorst geweest afgelopen seizoen. Het lijkt erop dat hij 32 wedstrijden geschorst was zoals ik sommige hier hoor. Wie heeft die jongen van Psv nou een paar hele wedstrijden zien spelen. Maar ineens is hij de verlosser. Elk jaar hetzelfde liedje haha. Ik bouw op jongens waarvan ik weet wat ze kunnen en wat ze kunnen betekenen. De rest krijgt de voordeel van de twijfel anders speelde ze wel basis bij hun eigem cluppie. Iedereen die iets toevoegt is welkom maar eerst bewijzen de komende competitiewedstrijden. Ik heb vertrouwen in de 3 punten tegen nac na gister.

keije

Ik vind die Feldballe de laatste 2 wedstrijden echt dramatisch,  in Nederland vind je toch wel betere buitenspelers dan deze Deen.?????? Bij Twente loopt die Gyassi nog , misschien is dat wat ??

Goudvinger

Citaat van: keije op juli 28, 2013, 19:23:02
Ik vind die Feldballe de laatste 2 wedstrijden echt dramatisch,  in Nederland vind je toch wel betere buitenspelers dan deze Deen.?????? Bij Twente loopt die Gyassi nog , misschien is dat wat ??

Serieus? Die jongen is één en al voetbal, hier gaan we nog veel plezier aan beleven.

keije

Ja ik ben serieus,  iedereen roept om een rechtsbuiten ipv Oebele maar die vind ik een stuk beter dan onze deense vriend,  die helemaal niks toevoegd. Oebele heeft veel meer dreiging , voorzetten , steekpassjes , combinatiespel, 1x raken etc etc. 

Galdiano

Citaat van: keije op juli 28, 2013, 19:32:34
Ja ik ben serieus,  iedereen roept om een rechtsbuiten ipv Oebele maar die vind ik een stuk beter dan onze deense vriend,  die helemaal niks toevoegd. Oebele heeft veel meer dreiging , voorzetten , steekpassjes , combinatiespel, 1x raken etc etc.

Ik had het er met John Hiatt over dat het 1 en al voetbal is. Goede voorzet, corners eindelijk hoog! En fantastische sleep beweging. Top!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Galdiano op juli 28, 2013, 20:28:16
Ik had het er met John Hiatt over dat het 1 en al voetbal is. Goede voorzet, corners eindelijk hoog! En fantastische sleep beweging. Top!

't is tied foor een mooi stukje poezie:

D'een of de ander

Ik bin der uut
wie van Feldballe of Oebele
het best op de flanken
ken voebele

Oebele ken het beste uut
de ballen in het net knallen
en die Deen ken natuurlijk
t beste thuus op het kunstgrasFELD BALLE

Wimpie Shakesbier
Henk, held, bedankt

Clint

Citaat van: Galdiano op juli 28, 2013, 20:28:16

Dan heeft Hiatt jou goed in de luren gelegd. Zijn mening over Oebele is wel bekend zo langzamerhand.

John Hiatt

Citaat van: clint op juli 29, 2013, 07:14:12
Dan heeft Hiatt jou goed in de luren gelegd. Zijn mening over Oebele is wel bekend zo langzamerhand.

Nee juh, dit ging over Feldbale.

Clint

Daar heb ik nog helemaal geen goede acties van gezien, alleen in Kootstertille wat.

denistel

zaterdag hest immers niks sien juh :proost

Clint

Klopt. Jij zat voor me.

Yellow Army

Verslag LC:

29 juli 2013, pag. 36

Cambuur-trainer Dwight Lodeweges laat niet in zijn kaarten kijken

Verdediger Mart Dijkstra klopt aan de deur

GERRIT KLOOSTERMAN

LEEUWARDEN – Ruim twintig minuten hogeschoolvoetbal, een huwelijksaanzoek op de middenstip en een trainer die nog niet in zijn kaarten laat kijken.

Dat was in een notedop het laatste oefenduel van Cambuur. Zoals die toekomstige bruidegom in de pauze op de middenstip voor zijn geliefde door de knieën ging, zo ging Cambuur tegen de nummer dertien uit de Turkse competitie met 0-2 door de knieën. Het door ex-Heerenveentrainer Trond Sollied geleide Elazigspor was na rust tweemaal doeltreffend.
En daar ontbreekt het bij Cambuur (nog?) aan. Twee keer thuis gespeeld,
maar de club wist op eigen kunstgras niet te scoren. Tegen Real Mallorca lukte het al niet en zaterdag kon er ook geen bres in de Turkse afweer geschoten worden. Cambuurtrainer Dwight Lodeweges: ,,Dat de bal er niet in ging hing als een deken over het team, maar ik maak me geen zorgen.'' 
,,Het scoren schort er nog aan, maar dat is een momentopname. Ik ben er niet zo bang voor'', zei middenvelder Erik Bakker. Verdediger Ramon Leeuwin stelde: ,,Het is simpel, als je geen goals maakt krijg je
het gewoon lastig. Volgendeweek tegen NAC moet je er eentje maken, anders doen zij het wel.''
Lodeweges liet zaterdag niet in zijn kaarten kijken met betrekking tot de opstelling voor het eerste competitieduel. ,,Ik hebwel een idee, maar wil het nog intern bespreken en dan eerst de spelers vertellen.''
Wie eerste doelmanwordt is nog ongewis, al lijkt Leonard Nienhuis de concurrentiestrijd met Ruud Swinkels
wel eens te kunnen winnen.
Aan de beide goals van de Turken kon hij weinig doen. Voor rust pareerde hij een inzet met de vuist en had daarbij het keepersgeluk dat de bal via de kruising over de achterlijn ging. Nienhuis maakt een solide,
rustige indruk en er staat een robuuste man in de goal.
Achterin lijken de posities van Wout Droste (hij speelde opnieuw niet vanwege een lichte spierblessure),
Ramon Leeuwin en Lucas Bijker zeker. Maar wiewordt de andere centrale verdediger? Mart Dijkstra klopt
voor een basisplek nadrukkelijk op de deur en dat zou ten koste kunnen
gaan van Martijn van der Laan.
Dijkstra speelde het eerst gedeelte van de eerste helft ijzersterk en had enkele verrukkelijke dieptepasses.
,,Ik heb een voorkeur met wie ik het liefst ga spelen, maar het is niet correct dat te zeggen'', zei Leeuwin.
Het middenveld lijkt met Erik Bakker, Paco van Moorsel en Mohamed El Makrini vrij zeker. Voorin kan nog
wat geschipperd worden. Wie de diepste spits wordt, Martijn Barto of Michiel Hemmen, lijkt een kwestie
van smaak. Oliver Feldballe maakt vorderingen, maar Lodeweges heeft al eerder aangegeven dat hij voor de
vleugels nog alternatieven wenst.
Oebele Schokker laat af en toe  prachtige dingen zien, maar genialiteit en nonchalance gaan bij hem ook een beetje hand in hand. Voor rust liet hij twee dikke kansen onbenut. Had hij gescoord dan was ook die deken niet over de ploeg gekomen, waarover Lodeweges repte.
Cambuur had zeker een doelpunt verdiend, want het speelde de eerste 25 minuten bij vlagen prachtig. Veel
beweging, het eenmaal raken van de bal en veel knappe combinaties. Alleen leidde dat voor Leeuwarder begrippen hogeschoolvoetbal niet tot treffers. Lodeweges: ,,Je laat de tegenstander bungelen. Je hebt voor
rust zo goed gespeeld en dan moet je jezelf opnieuw bewijzen.''
Na een half uur verflauwde de  oefenpot, waarbij Elazigspor drie gele kaarten incasseerde. Cambuur begon
na rust, met Van der Laan voor Bakker en Barto voor Schokker, moeizaam. Aanvoerder Ahmet Gürkim profiteerde. In de slotminuut counterde Elazigspor de wedstrijd fraai uit. Gokaan vormde het eindstation.
Barto en een andere invaller, Kevin Brands, lieten daarvoor de mogelijkheid liggen om te scoren.
Lodeweges heeft vooralsnog een vrij smalle selectie. Wout Droste en Bart van Brakel waren zaterdag geblesseerd. Marco vanderHeide heeft nog maanden nodig om aansluiting te vinden en nieuwkomer Jeremy de Graaf, afkomstig van de amateurs van VVOG, heeft tijd nodig om te acclimatiseren.
De geruchten gaan dat Cambuur de komende dagen twee nieuwe spelers zal presenteren. Er lijken pogingen
ondernomen te worden om Adnane Tighadouini opnieuw van Vitesse te huren. De Zweed Guillermo Molins (24) was een optie om van Anderlecht te huren. Toen Malmö in de markt verscheen was de keuze voor Molins niet zo moeilijk.
Area 58

el haj

De beloften van Heracles hebben hier gister met 2-1 van gewonnen.