Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
62 gasten, 5 leden (1 verborgen)
Pedeja, Gasgeve, zeewolde, Noordcambuur

Oliver Feldballe

Gestart door SCCdrachten, juli 16, 2013, 13:28:51

Vorige topic - Volgende topic

piene hassus

Mooi na un uurke wetstryd infalle late, kennie mooi wetstryderfaring opdoen.

michello

Zoveel beter dan bv Melvin de Leeuw. Echte buitenspeler. Hopelijk kan hij goede invalbeurt doorzetten.

KristCambuur

Viel redelijk in maar gaf op een gegeven moment met een counter een hele vreemde pass terug naar achteren...
Cambuur till I die!

SCCRulez

Citaat van: dit is mien club op augustus 19, 2013, 11:26:55
Ik twijfelde ook, maar viel heel sterk in. Snel technisch en voetballend vermogen.
Misschien vanaf rechts wel sterker als vanaf links
Kan met Lukoki mooi soms wisselen van flank, brengt ook wat verrassing in de ploeg en kan iets doorbreken mochten ze beide vastlopen op een back.

dit is mien club

Citaat van: KristCambuur op augustus 20, 2013, 18:14:52
Viel redelijk in maar gaf op een gegeven moment met een counter een hele vreemde pass terug naar achteren...
Ja logisch zo behield cambuur balbezit en kon men een overtal situatie creeeren
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

rudie

Citaat van: KristCambuur op augustus 20, 2013, 18:14:52
Voor zover ik kon zien liep hij ook helemaal alleen en hield Lukoki in op de andere kant (liep in elk geval op halve kracht) en stond Barto nog achterin omdat dit na een afgeslagen corner was. Volgens mij was de pass dan ook meer om balbezit te houden, kon/ durfde niet alleen door

Yellow Army

De ster van Feldballe moet nu gaan stralen

Oliver Feldballe, de Deense aanvaller van Cambuur, stond te boek als groot talent. Zijn doorbraak moet nog komen.

'Links, rechts, kaats, andere kant." Oliver Feldballe (23) somt een aantal Nederlandse termen op die hij
afgelopen maand in Leeuwarden vergaarde. ,,Ik ken er nog een paar, maar die zal ik niet noemen, ha ha."
Speciaal voor het interview stelde hij zijn eerste Nederlandse les even uit, maar net als vele landgenoten
die in Nederland neerstreken, wil hij de taal snel machtig zijn.
Het mag duidelijk zijn: Feldballe wil slagen. Bij zijn vorige clubs Odense BK en Randers FC lukte het niet de belofte in te lossen. 'Is hij de volgende ster in de Superliga?', kopte een site in 2009, het jaar waarin hij even op proef was bij Liverpool.
,,Iedereen heeft het altijd over Liverpool", zegt Feldballe, ,,maar ik ben er slechts eenweekje geweest. Ik
weet er bijna niets meer van."
Toch erkent de voormalig jeugdinternational dat hij een talent was. Hij was destijds de enige van zijn
lichting die een profcontract tekende bij Odense BK, de club uit zijn geboortestad. ,,Dat je een talent bent, is
niet altijd een goed ding. Van talent naar gearriveerde speler is een grote stap. De verwachtingen waren altijd hooggespannen, maar ik heb het nog niet kunnen waarmaken. Dat is jammer, maar zo is het nu eenmaal."
In vier seizoenen op het hoogste Deense niveau kwam hij tot 53 duels (vaak als invaller) en 2 doelpunten.
Hij verliet Odense twee jaar geleden bewust omeen kleine 200 kilometer noordelijker meer kansen te krijgen.
Maar ook bij Randers liep het niet als gehoopt. ,,Ik heb bij Randers een serie goede wedstrijden gespeeld,
maar daarna kreeg ik een langdurige hamstringblessure.Vervolgens werd de coach ontslagen en de nieuwe
man kende mij niet."
Maar dat is allemaal verleden tijd, benadrukt de Deen. Hij is blij met Cambuur, de club die hem verraste met een telefoontje op het moment dat hij in Noorwegen een club zocht.
De inburgering verloopt goed. De Nederlandse cultuur verschilt volgens Feldballe niet veel van de Deense
en hij is iemand die zich snel aanpast. Bovendien weten vrienden en familie hem ook in Leeuwarden te
vinden. ,,Ik hoop dat dat zo blijft", zegt hij met een lach.
Zijn grootste fan maakte de transfer niet meer mee. De vijftienjarige Jasmin, groot supporter van Odense
en van Feldballe, overleed in april.
,,Vanaf het moment dat ik prof werd, was ze fan van mij. Ze had veel shirts van mij. Toen ze overleed, kreeg ik een brief van haar familie. Ik ben naar haar begrafenis gegaan. Ik voelde dat ik dat moest doen. Het betekende echt iets voor me. Jasmin steunde mij in goede en slechte tijden. Ze droeg in de kist een shirt met
mijn naam erop. Het heeft allemaal enorm veel indruk op me gemaakt."
Tegelijkertijd begrijpt hij niet goed waarom mensen gefascineerd raken door een voetballer. Zo beroemd
en aanbeden als Ajacied Christian Eriksen – die ook in de jeugd van Odense speelde – hoeft voor hem niet. ,,Ik wil alleen ergens goed in zijn."
In voetbal dus. Dat wil Feldballe gaan bewijzen bij Cambuur. Hij kende de club alleen 'van horen zeggen',
maar werd bijgepraat door Remco van der Schaaf (ex-Vitesse en -PSV) en was natuurlijk op de hoogte van
het feit dat veel Deense spelers slagen in Nederland.
Waar hij over twee jaar hoopt te staan, wil hij niet zeggen. ,,Ik heb dromen, zoals iedereen die hopelijk
heeft. Maar op dit moment is het genoeg om alleen aan het heden te denken. Ik wil een belangrijke speler
worden voor Cambuur. Als ik me daarop focus, komt het succes vanzelf."

LC
Area 58

okkele

luguber....
een kind in een kist zien liggen met je naam er op.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

KristCambuur

Hopelijk slaagt hij bij ons! Viel gister niet slecht in.  |:)
Cambuur till I die!

sunderland

Citaat van: KristCambuur op augustus 25, 2013, 21:04:23
Hopelijk slaagt hij bij ons! Viel gister niet slecht in.  |:)
logisch dat hij eerst moet wennen hier .Tegen Nac verloor hij fysiek veel,nu zie je dat hij heel hard werkt en ook duels wint of juist onwijkt .Gaat steeds beter worden denk ik

poelie-lwd

Paar wedstrijden laten staan op links doet wonderen wmb. Kan Lukoki mooi naar rechts.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

wiekie1969

Wederom onzichtbaar, vooral in  de 2e helft. Miskoop???? ;(

Galdiano

:0= NEE!

Citaat van: wiekie1969 op september 29, 2013, 21:08:08
Wederom onzichtbaar, vooral in  de 2e helft. Miskoop???? ;(
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Collingwood

Ik vond hem gisteren eigenlijk voor het eerst vrij goed, in de eerste helft. En hij kan alleen nog maar beter worden, aangezien hij jong is, een behoorlijk stuk van de voorbereiding miste en nog maar net in Nederland/bij Cambuur is. Veel te vroeg om te spreken over een miskoop dus!
Kalmte alleen kan u redden.

DayDreamer

Moet meer durven, gaat er soms als een wijf in, en 30 uur per week in de sportschool de komende maanden, moet body krijgen.