Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.709
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
33 gasten, 5 leden (1 verborgen)
Bankzitter, mathijs901, bok, justremco

Elvis Manu

Gestart door Stille Genieter, januari 09, 2014, 18:06:30

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Volgens headlines.nl speelt manu gewoon mee!

Collingwood

Zie het topic Ajax-Cambuur!
Kalmte alleen kan u redden.

sunderland

mooi feest met de trein hoorde ik al .Al motten in a,dam

PePe

Elvis Manu was vandaag onzichtbaar. (last van de blessure misschien?)

Dokkumer

Ja

Verstuurd vanaf mijn spambox

Stiens

Feyenoord en Rutten rekenen op verhuurde Manu
Feyenoord is bijzonder tevreden over de wijze waarop Elvis Manu zich ontwikkelt bij SC Cambuur. De in januari verhuurde aanvaller keert in de zomer dan ook terug naar Rotterdam, waar voor hem al een plek in de eerste selectie van trainer Fred Rutten is ingeruimd.

De twintigjarige Manu kwam de eerste helft van dit seizoen bij Feyenoord niet aan bod, waarna hij in de winter naar Cambuur vertrok. In Leeuwarden greep Manu zijn kans en is hij bovendien bepalend. In negen duels voor Cambuur maakte hij al vier doelpunten.

'We zijn heel blij met zijn ontwikkeling. Hij doet het ontzettend goed in Leeuwarden',  aldus technisch directeur Martin van Geel tegenover Voetbal International. Een nieuwe huurperiode voor Manu in Leeuwarden of elders zit er dus niet in. 'Elvis laat zich echt zien bij Cambuur. Hij is belangrijk en maakt beslissende doelpunten. Het is een speler die we voor volgend seizoen al hebben ingedeeld in onze eerste selectie. Ik reken op hem en de nieuwe trainer (Fred Rutten, red.) ook.'

Geheel verrast door de ontwikkeling van Manu is Van Geel niet, maar hij is wel blij dat hij zijn verhuurperiode met beide handen heeft aangegrepen. 'Vorig jaar heeft hij een moeilijk jaar gehad bij Excelsior en pakte hij een paar rode kaarten waar we niet zo blij mee waren, maar we zijn uitermate tevreden over wat hij bij Cambuur laat zien. Hij is snel, sterk en dreigend. Soms is hij nog wat te wisselvallig, maar door ervaring op te doen in de Eredivisie gaat dat er hopelijk vanzelf uit.'

Bron: vi.nl

Stiens

Manu: 'Ik heb maar één doel: slagen bij mijn club'
Elvis Manu maakte in de A1 een duidelijke afspraak met zijn beste vrienden uit de Feyenoord-jeugd: "Wij gaan De Kuip overnemen. Wij gaan het doen." Waar Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius basisspeler van Feyenoord zijn, probeert Manu zich als huurling bij SC Cambuur in de kijker te spelen. In Voetbal International praat hij over zijn missie.
"Samen met Tonny Vilhena, Terence Kongolo, Jean-Paul Boëtius en Anass Achahbar had ik een pact gesloten", vertelt Manu. "Nog altijd praten we over die afspraak. Een stel vrienden samen in De Kuip. Onze carrières zien er op het moment heel anders uit, maar we geloven er nog steeds in." Ook bij SC Cambuur sloot hij hechte vriendschappen. Met Jody Lukoki en Marcel Ritzmaier bijvoorbeeld. Ook huurlingen die dolgraag bij hun broodheer willen slagen. "Ajax, Feyenoord of PSV, wat maakt het uit? Wij zijn gewoon vrienden. Vrienden met een missie."

Via Leeuwarden slagen in De Kuip, dat heeft Manu voor ogen. Het viel hem in eerste instantie heel zwaar dat hij na een goede voorbereiding met Feyenoord helemaal uit beeld raakte. "Ik leek zelfs op weg naar een basisplaats", zegt de twintigjarige aanvaller nu over de aanloop naar dit seizoen. "Er was alleen één probleem: ik had nog een schorsing staan." Als huurling bij Excelsior had hij uitgerekend tegen Cambuur een rode kaart gekregen, met vier wedstrijden schorsing als gevolg. "Feyenoord haalde Samuel Armenteros en ik kon lekker op de tribune gaan zitten. Ik trainde hard, maar merkte dat ik tegen dichte deuren aan het trappen was."

Manu vroeg om een verhuur en vertrok naar SC Cambuur. Hij heeft het inmiddels erg naar zijn zin in Friesland. "Serieus, als ik Cambuur aan het einde van het seizoen verlaat, ga ik Leeuwarden écht missen. Dit is Rotterdam in het klein." Hoewel hij goed gedijt bij de 'Geelblauwen', is zijn absolute drijfveer nog steeds om in Feyenoord 1 te spelen. "Ik denk dat ik dit seizoen laat zien wat ik waard ben. Dat kan ik ook op een hoger niveau. Als mijn kans komt, dan zal ik daar voor vechten."   

dizzhead

Manu, Ritzmaier en in mindere mate denk ik Jody, zijn uitstekende lobbyisten voor mogelijk nieuwe huurlingen voor volgend seizoen. Stuk voor stuk hebben ze het uitstekend naar hun zin in Leeuwarden en vinden ze Cambuur een fijne en warme club.  :thumbsup

Drumfather SCC

Wat is toch het geheim van de goede prestaties van SC Cambuur? Elvis Manu houdt het simpel. "Niks bijzonders. We spelen herkenbaar voetbal, gaan uit van onze eigen kwaliteit en zijn voor niemand bang." Veel meer is niet nodig voor de knappe elfde plek van de promovendus in de Eredivisie, zo verklaart de Feyenoord-huurling in Voetbal International.

"In het begin moet iedereen hier hebben gedacht: Leuk een jaartje in de Eredivisie en dan weer terug", vertelt de twintigjarige Manu in het voetbalmagazine. Die gedachte is volgens hem achterhaald. "Nu leeft echt het idee dat we erin kunnen blijven."

De flankaanvaller heeft het ontzettend naar zijn zin in Leeuwarden. Niet in de laatste plaats komt dat door drie andere huurlingen met wie hij bevriend is geraakt. "Vanaf mijn eerste werkdag vormen wij de bende van vier. Jody Lukoki, Marcel Ritzmaier, Marlon Pereira en ik. Een knap groepje bij elkaar. Serieus, als ik Cambuur aan het einde van het seizoen verlaat, ga ik Leeuwarden écht missen. Dit is Rotterdam in het klein."

Manu stelt dat de vrienden 'onafscheidelijk' zijn. "Jody, Marcel, Marlon en ik wonen op vijf minuten van elkaar en zijn elke dag samen. We gamen, kijken films en hebben de grootste lol. We gaan vaak uit eten, al kan Marlon aardig koken", meldt de buitenspeler. "Jody, Marcel en ik praten veel over de toekomst. Onze situaties zijn aardig vergelijkbaar. Zij willen op een dag slagen bij Ajax en PSV, ik wil dat bij Feyenoord. Sommige mensen vinden het gek dat wij zo goed met elkaar kunnen opschieten. Maar Waarom? Ajax, Feyenoord of PSV, wat maakt het uit? Wij zijn gewoon vrienden. Vrienden met een missie."

The Prominence

Citaat van: Drumfather SCC op maart 13, 2014, 18:49:51
Wat is toch het geheim van de goede prestaties van SC Cambuur? Elvis Manu houdt het simpel. "Niks bijzonders. We spelen herkenbaar voetbal, gaan uit van onze eigen kwaliteit en zijn voor niemand bang." Veel meer is niet nodig voor de knappe elfde plek van de promovendus in de Eredivisie, zo verklaart de Feyenoord-huurling in Voetbal International.

"In het begin moet iedereen hier hebben gedacht: Leuk een jaartje in de Eredivisie en dan weer terug", vertelt de twintigjarige Manu in het voetbalmagazine. Die gedachte is volgens hem achterhaald. "Nu leeft echt het idee dat we erin kunnen blijven."

De flankaanvaller heeft het ontzettend naar zijn zin in Leeuwarden. Niet in de laatste plaats komt dat door drie andere huurlingen met wie hij bevriend is geraakt. "Vanaf mijn eerste werkdag vormen wij de bende van vier. Jody Lukoki, Marcel Ritzmaier, Marlon Pereira en ik. Een knap groepje bij elkaar. Serieus, als ik Cambuur aan het einde van het seizoen verlaat, ga ik Leeuwarden écht missen. Dit is Rotterdam in het klein."

Manu stelt dat de vrienden 'onafscheidelijk' zijn. "Jody, Marcel, Marlon en ik wonen op vijf minuten van elkaar en zijn elke dag samen. We gamen, kijken films en hebben de grootste lol. We gaan vaak uit eten, al kan Marlon aardig koken", meldt de buitenspeler. "Jody, Marcel en ik praten veel over de toekomst. Onze situaties zijn aardig vergelijkbaar. Zij willen op een dag slagen bij Ajax en PSV, ik wil dat bij Feyenoord. Sommige mensen vinden het gek dat wij zo goed met elkaar kunnen opschieten. Maar Waarom? Ajax, Feyenoord of PSV, wat maakt het uit? Wij zijn gewoon vrienden. Vrienden met een missie."

|:)

Yellow Army

Area 58

Hilversum voor Cambuur

Citaat van: Yellow Army op maart 14, 2014, 12:03:49
leuk filmpje

http://foxsports.nl/video/198843

Zeker leuk, maar heb toch echt het idee dat ze in hun gedachtengang iets te snel gaan. Wat mij betreft nog 1 jaartje extra rijpen bij de Trots van het Noorden!  |:)

Marc S

sccvl

Goede wedstrijd van Manu vanavond! Hard gewerkt wat we bekroond met een doelpunt!, die nog eens erg belangrijk is ook!

Lore

Citaat van: sccvl op maart 14, 2014, 22:47:30
Goede wedstrijd van Manu vanavond! Hard gewerkt wat we bekroond met een doelpunt!, die nog eens erg belangrijk is ook!

Hmm, ik vond hem vanavond eerlijk gezegd niet zo heel erg goed. Maar zijn doelpunt maakt alles goed