Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
40 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Cambuur-Roda JC 22 februari

Gestart door Goutum, februari 11, 2014, 17:26:40

Vorige topic - Volgende topic

Treb

Volgens Dwight 1 van onze beste wedstrijden. Tactisch 'stond' het ook erg goed. Al komen we na 5 minuten goed weg en ook bij de kopbal in de tweede helft mogen we niet mopperen. Dat was dan ook alles wat Roda heeft uitgericht. Cambuur de eerste helft niet zo sprankelend als we gewend zijn. Mede doordat Roda toch best wel goed stond te ballen. (1 van de beste ploegen qua veldspel hier thuis). Desondanks een paar kansjes (Bakker, Barto en Lukoki.)

2e helft konden we veel beter de vrije man vinden, daardoor hadden we langer balbezit en als gevolg daarvan hebben we nog een paar dikke kansen gekregen. Gelukkig valt 'ie nog in de blessuretijd  |:)

Van Brakel deed het aardig.. is toch 2 klasse's minder dan Mo. Bakker heeft z'n laatste stukje krediet wel verspeeld nu dacht ik.. die speelt een beetje verstoppertje.

Als je ziet hoeveel we zijn gegroeid als team wanneer je de eerste wedstrijd tegen NAC erbij pakt is echt ongelofelijk.
Hulde aan de TS  |:)

fred

pvanbuijtene

Wat een calimeros.. iedere club heeft last vsn falende arbitrage....

Reactie van lodeweges op een fries spreekwoord van van tuinen is ook mooi.. Allemachtig ben je wel lekker? Wat zeg je nou :proost

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 23, 2014, 02:15:03
Omdat Naaihuis Manu en Luijckx geel had gegeven voor de bal wegtrappen na het fluitsignaal moest hij in de slotfase Ramos ook wel zijn tweede geel geven na het wegtrappen van de bal,
Omdat Luijcks en Ramos de Duutsers in totale paniek achterlieten, vielen er overal gaten
Ondat van Moorsel simpel van die paniek en gaten kon profiteren en kon scoren, is volgens mijn dochter Manu de man van de wedstrijd.....

En ik ben trots op haar inzicht!!!!  |:) |:)

Waarom zegt eidereend at hij geel kreeg voor het wegtrappen van de bal? Die overtreding die hij maakte was toch gewoon al geel?

Die chaos na die kaarten waaruit het doelpunt viel, die leek stiekem wel wat op de chaos na de rode kaart in de wk-finale!

Lore

Citaat van: fred op februari 23, 2014, 07:38:25
http://www.rodaworld.eu/index.php?content=rodaworld&module=fotoverslagen&wedstrijd_id=2201&pagina=1

Fotoverslag met leesvoer. Je lacht je rot.

En zich dan afvragen waarom iedereen een hekel heeft aan Roda? Wat een stelletje zielige jankers!

Commentaar op de eerste twee geel kaarten zou kunnen, maar die tweede keer waren beide zeer terecht!

Goutum

Citaat van: fred op februari 23, 2014, 07:38:25
http://www.rodaworld.eu/index.php?content=rodaworld&module=fotoverslagen&wedstrijd_id=2201&pagina=1

Fotoverslag met leesvoer. Je lacht je rot.

Wat een zeerpieten. Alsof we daarvoor geen 5 opgelegde kansen gemist hebben. Omgekeerd moeten wij ook niet schijnheilig gaan doen, want als hij cambuur 2x rood had gegeven, dan was de hel hier ook los gebarsten.

Toch was voor mij MOTM wel Bas Nijhuis, hij heeft zijn fout uit 2009 meer dan goed gemaakt.

misideoldskool

Haha ze krijgen misschien nu eindelijk wat ze al jaren verdienen DEGRADATIE wat een kutclub!!

Shar

Citaat van: Goutum op februari 23, 2014, 08:24:36
Wat een zeerpieten. Alsof we daarvoor geen 5 opgelegde kansen gemist hebben. Omgekeerd moeten wij ook niet schijnheilig gaan doen, want als hij cambuur 2x rood had gegeven, dan was de hel hier ook los gebarsten.

Toch was voor mij MOTM wel Bas Nijhuis, hij heeft zijn fout uit 2009 meer dan goed gemaakt.

Ik snap best dat de Roda supporters in hun emotie klagen over de rode kaarten. Echter, de eerste rode kaart was hoe dan ook terecht (was wat mij betreft zelfs direct rood en daarbij had die gozer er al eerder met rood af gemoeten). Wat betreft die tweede rode kaart, dat is ook terecht wat mij betreft. Niet eens zozeer vanwege het wegtrappen van de bal maar voor het neerhalen van de Cambuur speler. Als hij er langs komt ontstaat er een hele grote kans voor Cambuur.

CambuurAmersfoort

ooh wat geweldig!! kon niet  bij de wedstrijd zijn maar vanuit het buitenland van begin tot eind gevolgd. hier in Letland ging het ook helemaal los bij de 1-0.
ooh wat is dit heerlijk en dan ook nog tegen de club waar ik de grootste hekel aan heb in de eredivisie.
dat team speelt al jaren degradatie voetbal heeft elk jaar mazzel, heeft kutpubliek en een stadion waar ze in hub handjes knijpen als t halfvol zit. deze club straalt alles maar dan ook alles uit waar ik een hekel aan heb en wat ben ik ontzettend blij dat we ze weer een stukje verder richting de afgrond hebben getrapt. lekker naar de bierleague voor die Duitsers!

Scc01

Zeuren over nijhuis... Die heeft ze er persoonlijk ingehouden een paar jaren geleden

Dokkumer

Als er een Calimerotrofee bestond was Roda absoluut kampioen in zwelgen in zelfmedelijden. Waar op dat prikbord nog wel eens enige nuance wordt gebracht is het hier alleen maar janken en klagen richting arbitrage...
Gauw oprotten richting Regionalliga!!

Verstuurd vanaf mijn spambox

Galdiano

Is er ergens ook een Roda forum?  :devil

Even reacties lezen  :D
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur058

Trouwens, wat had ik die Letschert die toen van FC Groningen kwam er graag bij willen hebben.. Rust, sterk, enige die Manu volledig in de tang heeft gehouden de hele wedstrijd...
Kan ook CV

Maar ophalen als de duitsers degraderen  :zweep

Cambuur058

Citaat van: Galdiano op februari 23, 2014, 09:38:01
Is er ergens ook een Roda forum?  :devil

Even reacties lezen  :D
Het is meer een chatbox dan een forum, maar: http://prikbord.rodajcfans.nl/

Bernardo

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 23, 2014, 00:02:30
Roda JC boos op Nijhuis: 'Hij verneukt het, hij had weer uitspraken'
Zondag, 23 februari 2014 om 00:00

Roda JC speelde na de winterstop gelijk tegen sc Heerenveen en won daarna van FC Utrecht, maar in de vijf wedstrijden die volgden werden nul punten verzameld. De Limburgse club ging ten onder tegen PEC Zwolle, Feyenoord, NAC Breda, ADO Den Haag en zaterdagavond ook tegen SC Cambuur. Het roer moet snel om, weet ook Ard van Peppen. "Dit is weer heel erg zuur", aldus de verdediger.
/

De wedstrijd in Leeuwarden werd pas in de 92ste minuut beslist door Paco van Moorsel, die Cambuur in veilige haven loodste (1-0). Enkele minuten voor de treffer kregen achtereenvolgens Kees Luijckx en Guy Ramos hun tweede geel en Van Peppen vond dat behoorlijk van invloed op het slot van de wedstrijd in Friesland. Wie voor dat soort overtredingen geel uitdeelt, zorgt ervoor dat er uiteindelijk niemand meer op het veld staat, schamperde de verdediger in gesprek met FOX Sports.

"Kees gaat er hard in, maar gaat wel voor de bal. En al is het dan een overtreding, dan vind ik niet dat je daar een tweede geel voor moet geven." Na het zien van de beelden stelde Van Peppen zijn mening iets bij. "Toch wel hard, ja. Maar ja, wij zitten in de situatie dat je zo'n bal altijd tegen krijgt." De tweede rode kaart ging naar Ramos, die een tweede geel kreeg voor het wegschieten van de bal na Nijhuis' fluitsignaal. "Serieus, zo'n scheids verneukt gewoon zo'n wedstrijd", baalt Van Peppen.

"Vind je het gek dat die bal dan op het einde goed valt? Het is heel zuur, hij moet gewoon beoordelen op wat we wel en niet doen en niet op waar we staan. Hij had ook weer uitspraken tijdens de wedstrijd. Het is zijn goed recht niet te reageren als we vragen waarom fluit je daar niet?, dat maakt ook niet uit. Maar uiteindelijk gaat-ie zeggen let op jezelf, jullie staan achttiende en kijk hoe dramatisch jullie spelen. Ik vind dat hij dat niet mag zeggen. Daarvoor staat hij niet op het veld."

Ze vergeten wel even dat die Luijcx al eerder direct rood had moeten hebben!