Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
90 gasten, 6 leden (1 verborgen)
Gasgeve, zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco

Cambuur-RKC, vrijdag 14 maart

Gestart door John Hiatt, maart 02, 2014, 21:17:05

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Heb het gevoel wel dat de groep nuchter genoeg is om met beide voeten op de grond te blijven staan. Mogen ze vrijdagnacht na winst wel weer lam van de vloer...

Verstuurd vanaf mijn spambox

Cambuur058

hebben die waalwijkers ook een forum??? ff kijken hoe hun over deze wedstrijd denken

Straicar

Citaat van: Cambuur058 op maart 13, 2014, 17:25:33
hebben die waalwijkers ook een forum??? ff kijken hoe hun over deze wedstrijd denken
Het enige wat ik kan vinden, moet je voor ingelogd zijn

Yellow Army

Citaat van: Cambuur058 op maart 13, 2014, 17:25:33

Geleleger.nl/gastenboek.html
Area 58

Drumfather SCC

SC Cambuur kan vrijdagavond 20.00 uur thuis tegen RKC Waalwijk een grote stap zetten richting lijfsbehoud in de Eredivisie. De Leeuwarders kunnen tegen RKC beschikken over een vrijwel complete selectie, wat inhoudt dat ook Bartolomew Ogbeche weer van de partij is.

Ogbeche liep in zijn derde wedstrijd voor Cambuur een hamstringblessure op, maar kan tegen RKC weer aantreden. 'Een hele wedstrijd zit er voor hem nog niet in, maar hij heeft een dikke week voluit getraind en staat er goed voor', licht trainer Dwight Lodeweges toe aan Voetbal International. Ook Michiel Hemmen heeft stappen voorwaarts gezet in zijn herstel. De Zaandammer lijkt net als vorige week tegen Ajax op de bank te beginnen. Martijn Barto, die zondag tegen Ajax de 1-1 maakte, behoudt daardoor zijn basisplaats.

Lodeweges erkent het belang van het duel met RKC. Cambuur slaat bij een zege een gat van zeven punten met RKC, dat zestiende staat. 'We zijn dan nog niet helemaal veilig, maar als we winnen maken we het onszelf een stuk gemakkelijker. Dat we nu al zo'n stap kunnen zetten richting lijfsbehoud is een groot compliment voor iedereen', vervolgt Lodeweges.

De voortekenen voor Cambuur zijn gunstig, wat de club is al vijf duels op rij ongeslagen en is thuis ijzersterk. Liefst 27 van de 31 punten behaalden de Friezen in hun eigen stadion. 'We hebben tot nu toe thuis alleen van de topclubs verloren', verwijst Lodeweges naar de nederlagen tegen Ajax, Feyenoord, PSV en FC Twente.

Lodeweges kan tegen RKC niet beschikken over de geblesseerden Erik Bakker, Oliver Feldballe en de geschorste Jody Lukoki. FC Utrecht-huurling Bob Schepers lijkt de logische vervanger voor laatstgenoemde.

The Prominence

paar leuke feitjes :P

Bron: Elfvoetbal

- SC Cambuur kan bij winst of gelijkspel tegen RKC het clubrecord van vijf wedstrijden zonder nederlaag (januari/februari 1994 en november/december 1998) verbreken.

- Martijn Barto was, exclusief strafschoppen, bij de laatste vier Eredivisiegoals van SC Cambuur betrokken (3 goals, 1 assist)

- Cambuur scoorde voor de winterstop vier goals uit standaardsituaties; in 2014 zijn dit er al acht.

- RKC Waalwijk won in april 2007 voor het laatst van een gepromoveerd team in de Eredivisie. Sindsdien verloren de Brabanders vijf van de negen wedstrijden tegen een promovendus.

- RKC Waalwijk kreeg dit seizoen al 533 schoten tegen; acht minder dan het Eredivisierecord van vorig seizoen na 34 wedstrijden (541, Roda JC)

gobo

Heeft er iemand nog een kaart over voor noord? Er is een amerikaan die met me mee wil en cambuur ook eens mee wil maken. Helaas voor hem is het al uitverkocht. Ik hoor het wel
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Cambuur058

Citaat van: gobo op maart 13, 2014, 18:16:16
Heeft er iemand nog een kaart over voor noord? Er is een amerikaan die met me mee wil en cambuur ook eens mee wil maken. Helaas voor hem is het al uitverkocht. Ik hoor het wel
misschien deze jongen even vragen: https://twitter.com/TIMDRENTH

scc-aaron

MATCHDAY!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Treb

Tuurlijk winnen we. RKC zal vanavond, net als alle andere teams hier, wel een slechte dag hebben  :P

666

Citaat van: Treb op maart 14, 2014, 07:07:35
Tuurlijk winnen we. RKC zal vanavond, net als alle andere teams hier, wel een slechte dag hebben  :P
:koffie
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Hilversum voor Cambuur

Nog even goed naar de stand gekeken maar wat een belangrijke wedstrijd weer. Hoop dat iedereen er vol achter gaat staan en dat de spelers RKC niet onderschatten. Je staat zomaar weer op de nacompetitie plekken! Matchday!!!

rtscc

John Hiatt

Onderschatting is dodelijk, maar alle vertrouwen in de ts. En met steun van het publiek moet het mogelijk zijn.

gobo

Helaas niet aan mij. Cambuur zelf wil ook geen kaart meer leveren.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....