Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
83 gasten, 6 leden (1 verborgen)
Thijs09876, zeewolde, Holwerd voor Cambuur, Poetser, mathijs901

De uitkaart, gezamenlijk statement SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur

Gestart door KernvanCambuur, januari 25, 2013, 09:57:33

Vorige topic - Volgende topic

richard

Als je een seizoenkaart hebt koppel je daar gelijk een uitkaart aan zonder pasfoto niks moeilijks aan en nogmaals is dinsdag gewoon weer gebleken als uitclub kassa's open heeft kun je er gewoon naar toe niemand die je tegen houdt!!

Ronnie tng

Citaat van: richard op januari 31, 2013, 09:10:06
nogmaals is dinsdag gewoon weer gebleken als uitclub kassa's open heeft kun je er gewoon naar toe niemand die je tegen houdt!!

Precies! Ook is er min of meer een vrij brief gegeven door de BVO dat dit gewoon mag en je hiervoor geen SV zal krijgen. Ik verwacht dat dit in de toekomst ook steeds meer gebeuren gaat. Al weet ik dat er bij een hoop wedstrijden al meer Cambuursupporters op de thuisvakken zitten dan in het uitvak!

John Hiatt

Het verhaal over open kassa's was idd heel duidelijk. Een goed verstaander....

brambo3004

Citaat van: Dokkumer op januari 31, 2013, 06:32:22
En als maar heel weinig steun is voor die kaart, waarom zijn er dan toch nog rond de 500 kaarten afgenomen? Ik ben ook van mening dat ook daar naar gekeken moet worden, wat de huidige houders zélf vinden van het reglement.

Ik denk dat het overgrote deel van die 500 niet fan is van die uitkaart, maar dat de wil om je club te zien soms groter is dan de hekel aan de uitkaart. Ik hoor zelf ook bij die groep.

John Hiatt

Citaat van: brambo3004 op januari 31, 2013, 13:49:22
Citaat van: Dokkumer op januari 31, 2013, 06:32:22
En als maar heel weinig steun is voor die kaart, waarom zijn er dan toch nog rond de 500 kaarten afgenomen? Ik ben ook van mening dat ook daar naar gekeken moet worden, wat de huidige houders zélf vinden van het reglement.

Ik denk dat het overgrote deel van die 500 niet fan is van die uitkaart, maar dat de wil om je club te zien soms groter is dan de hekel aan de uitkaart. Ik hoor zelf ook bij die groep.

Ook ik heb een uitkaart. Maar ben geen enkele met de uitkaart naar een uitwedstrijd geweest. Reden voor mij was de collectieve verantwoordelijkheid op het moment dat er wat gebeurt.

brambo3004

Citaat van: John Hiatt op januari 31, 2013, 14:17:24
Ook ik heb een uitkaart. Maar ben geen enkele met de uitkaart naar een uitwedstrijd geweest. Reden voor mij was de collectieve verantwoordelijkheid op het moment dat er wat gebeurt.

Als ik mij niet vergis heb je als individu in een groepsverband altijd de taak een ander 'tot de orde te roepen' mocht diegene zich misdragen. Dit staat in de wet, ongetwijfeld in een andere formulering dan hoe ik die probeer te beschrijven. Dit artikel staat ook in het uitkaart-regelement en velen vallen over dit artikel. Maar ook zonder uitkaart kun je als groep verantwoordelijk worden gehouden voor de misdragingen van één. Ik probeer dit wetsartikel op te zoeken, want ik moet mezelf misschien nuanceren.

Clint

Citaat van: John Hiatt op januari 31, 2013, 14:17:24
Reden voor mij was de collectieve verantwoordelijkheid op het moment dat er wat gebeurt.

Dat was mij een worst geweest als er al wat zou zijn gebeurd op enig moment. Ze bewijzen het maar........

:clint

brambo3004

Artikel 6:166 BW

1. Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.
2. Zij moeten onderling voor gelijke delen in de schadevergoeding bijdragen, tenzij in de omstandigheden van het geval de billijkheid een andere verdeling vordert.

Dit maakt - in mijn ogen - duidelijk dat het niet uitmaakt of je met of zonder uitkaart werkt. Of het artikel in het uitkaart-regelement zou strenger zijn dan in de wet beschreven, maar dit lijkt mij niet het geval.

Clint

Citaat van: brambo3004 op januari 31, 2013, 14:37:12
indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.

En dat bedoel ik dus. 'Kunnen worden', ergo: Bewijs het eerst maar eens.....

brambo3004

Citaat van: clint op januari 31, 2013, 14:55:10

Inderdaad. We moeten bijvoorbeeld maar eens zien hoeveel mafkezen in Den Bosch worden aangepakt. Valt vaak tegen.

dennisw8

Citaat van: brambo3004 op januari 31, 2013, 15:06:16
Citaat van: clint op januari 31, 2013, 14:55:10

Inderdaad. We moeten bijvoorbeeld maar eens zien hoeveel mafkezen in Den Bosch worden aangepakt. Valt vaak tegen.

Der zijn volgens mij al 12 opgepakt.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

De Jager

Geweldig reisje gehad, helemaal geen ellende niks!
Het bewijs dat de uitkaart bullshit is!

Gerard

Zo, na gisteren is wel duidelijk dat de uitkaart niet werkt door de nieuwe sponsor van Cambuur; Pepsi Cola  8P _O_

De KvC gaat hopelijk Cambuur Culture wat dit punt van zaken betreft wat serieuzer nemen na gister en gezamenlijk optrekken tegen de uitkaart richting de BVO. Op zijn minst mag je nu verwachten dat de stekker uit dit gefaalde project wordt getrokken.

Len Cantello

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli