Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
46 gasten, 2 leden
wacko jacko, The Prominence

De uitkaart, gezamenlijk statement SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur

Gestart door KernvanCambuur, januari 25, 2013, 09:57:33

Vorige topic - Volgende topic

grijskijker

Citaat van: SCC-J op januari 27, 2013, 16:54:51
Citaat van: grijskijker op januari 27, 2013, 16:52:53
Citaat van: SCC-J op januari 27, 2013, 16:46:25
Citaat van: grijskijker op januari 27, 2013, 16:40:52
Citaat van: SCC-J op januari 27, 2013, 16:34:03

Alsjeblieft vertel ons wanneer is er voor het laatst iets noemenswaardig gebeurt bij een uitwedstrijd???
Dus jij denkt dat die maatregelen alleen maar zijn gebaseerd op wat er dit jaar en vorig jaar gebeurt is?

,maar aan wie hebben we die ellende te danken?  Kan je deze vraag zelf wel beantwoorden?

Ik vraag jouw toch wanneer is er voor het laatst iets noemenswaardig gebeurt bij een uitwedstrijd???  of moeten we voor  fouten van 6 jaar terug nog gestraft worden? is dat dan logisch?
Aan wie we het te danken hebben? Aan jonkjes die het stoer vinden om ellende te zoeken, wat ten koste gaat van de "normale" supporters .
En het gaat niet alleen om uitwedstrijden maar ook om thuiswedstrijd(Roda) en ik snap wel dat Cambuur geen enkel risico meer wil nemen. Laat ik wel duidelijk zijn dat ik door die maatregelen geen uitwedstrijd meer bezoek,wat ik daarvoor regelmatig deed.

Tuurlijk maakt thuis of uit wat uit. Lokale driehoek aldaar beslist toch ?? hebben die de afgelopen 5 problemen gehad??
Aan jonkjes die het stoer vinden om ellende te zoeken, wat ten koste gaat van de "normale" supporters .  Maar wanneer was dit dan voor het laatst bij een uitwedstrijd?
Natuurlijk maakt dat uit, het gaat om het gedrag van supporters.En ik weet niet of er de afgelopen 5 jaar problemen waren,ik kan me een akkefietje in Arnhem herinneren (2008).
Maar ik snap wel dat Cambuur geen risico wil nemen, want de knvb strooit te pas en ten onpas met boetes die er niet om liegen of je krijgt een wedstrijd zonder publiek om je oren.

grijskijker

En elk stadionverbod die er word gegeven ,geven aanleiding voor meer maatregelen.

Het zal nooit beter worden want er wordt altijd wel een stok gevonden waar mee ze kunnen "slaan".

Dokkumer

Dus is het ook waar de grens voor SV's wordt gesteld.
Iedereen kent het voorbeeld wel van de "vermoedelijke middelvinger naar een agent", waarbij al een SV was uitgedeeld terwijl nog niet eens bewezen was of de persoon in kwestie wel daadwerkelijk de middelvinger opstak. Ik snap trouwens ook niet waarom voor een -vermeende- middelvinger al een SV moet worden uitgedeeld. Straks is te snel rijden richting stadion al een reden voor een SV -voor alle inzittenden-.

Rellen als Roda zit ik niet op te wachten, ik denk bijna niemand. Maar ook daar is al direct naar de supporters gewezen. Heb té weinig mensen gehoord over -in eerste instantie, dus in het stadion- de rol van de stewards. Ik blijf van mening dat die een behoorlijk onfrisse rol hebben gespeeld en daarmee de lont in het kruitvat hebben gestoken.

Ronnie tng

Citaat van: grijskijker op januari 27, 2013, 16:17:41
We kunnen wel zeuren over die uitkaart en de verplichte buscombi e.d.,maar aan wie hebben we die ellende te danken? En ik zal wel gezeik over me heen krijgen ,maar doe je ogen eens open want als die maatregelen niet nodig waren , waren ze er zeker niet geweest.

Moet wel even om je reactie lachen! Je snapt er maar weinig van in mijn ogen.

Hooligans maakt het niet uit of er een buscombi, autocombi of wat dan ook is
Hooligans hebben toch vaak te maken met stadionverboden, dus mogen niet naar de wedstrijd.
Het zijn dus maatregelen die de "gewone" supporters straffen en dus niet de hooligans!

grijskijker

Citaat van: Dokkumer op januari 27, 2013, 17:34:47
Dus is het ook waar de grens voor SV's wordt gesteld.
Iedereen kent het voorbeeld wel van de "vermoedelijke middelvinger naar een agent", waarbij al een SV was uitgedeeld terwijl nog niet eens bewezen was of de persoon in kwestie wel daadwerkelijk de middelvinger opstak. Ik snap trouwens ook niet waarom voor een -vermeende- middelvinger al een SV moet worden uitgedeeld. Straks is te snel rijden richting stadion al een reden voor een SV -voor alle inzittenden-.

Rellen als Roda zit ik niet op te wachten, ik denk bijna niemand. Maar ook daar is al direct naar de supporters gewezen. Heb té weinig mensen gehoord over -in eerste instantie, dus in het stadion- de rol van de stewards. Ik blijf van mening dat die een behoorlijk onfrisse rol hebben gespeeld en daarmee de lont in het kruitvat hebben gestoken.
Het geval van een agent is duidelijk die heeft altijd gelijk tenzij je met hele sterke argumenten komt en dat is niet alleen bij het voetbal zo(ik spreek uit ervaring ;( ) Dus die strijd is bijna niet te winnen.Maar duidelijke regels zijn wel gewenst lijkt me.
En elk normaal denkend mensen zit niet op rellen te wachten en ik weet niet wat er toen precies is gebeurt maar het is gebeurt en dat blijft nog heel lang na werken(b.v. geen oefenwedstrijden  van betekenis thuis), zoals elk voorval lang na zal werken.

grijskijker

Citaat van: Ronnie tng op januari 27, 2013, 17:44:39
Citaat van: grijskijker op januari 27, 2013, 16:17:41
We kunnen wel zeuren over die uitkaart en de verplichte buscombi e.d.,maar aan wie hebben we die ellende te danken? En ik zal wel gezeik over me heen krijgen ,maar doe je ogen eens open want als die maatregelen niet nodig waren , waren ze er zeker niet geweest.

Moet wel even om je reactie lachen! Je snapt er maar weinig van in mijn ogen.

Hooligans maakt het niet uit of er een buscombi, autocombi of wat dan ook is
Hooligans hebben toch vaak te maken met stadionverboden, dus mogen niet naar de wedstrijd.
Het zijn dus maatregelen die de "gewone" supporters straffen en dus niet de hooligans!
Ik ben niet op de hoogte van wat een hooligan wel en niet doet daar kom je pas achter  als je er in zit. En lachen is gezond...
Je zegt straffen je kan ook zeggen beschermen tegen hooligans,want die komen het uit vak niet in..

Ronnie tng

Galdiano

Wat Ronnie al zegt, hooligans hou je niet tegen! Dit weekend weer VVV - fortuna 17 tegen 17. Dordt - AZ en zelfs de supporters van Haarlem bestaan nog tegen Den Bosch! Het verplaatst zich steeds meer naar niet wedstrijddagen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

grijskijker

Citaat van: Galdiano op januari 27, 2013, 22:51:06
Wat Ronnie al zegt, hooligans hou je niet tegen! Dit weekend weer VVV - fortuna 17 tegen 17. Dordt - AZ en zelfs de supporters van Haarlem bestaan nog tegen Den Bosch! Het verplaatst zich steeds meer naar niet wedstrijddagen!
Maar je houd ze wel weg bij de "normale"supporter, zodat ze niet "per ongeluk" mee worden gesleept in bepaald gedrag.
Ik weet dat het moeilijk onderwerp is,en iedereen heeft (gelukkig) een mening.

Galdiano

Citaat van: grijskijker op januari 28, 2013, 06:41:14
Maar je houd ze wel weg bij de "normale"supporter, zodat ze niet "per ongeluk" mee worden gesleept in bepaald gedrag.

Die hebben allang een stadionverbod en staan dus niet bij de gewone supporter zoals jij schrijft!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCC-J

Eerst zegt Grijskijker dat het onze schuld is als supporters. Dan de KNVB en vervolgens zijn de opleggingen een beschermings maatregel pfffffffffff   :_schater

grijskijker

Citaat van: SCC-J op januari 28, 2013, 11:23:29
Eerst zegt Grijskijker dat het onze schuld is als supporters. Dan de KNVB en vervolgens zijn de opleggingen een beschermings maatregel pfffffffffff   :_schater
Even goed lezen of je brilletje schoonmaken :_schater.

Ik zeg dat de KNVB erg snel is met boetes en ook wel wedstrijden  zonder publiek als straf oplegt en als club en normale supporter zit je daar niet op te wachten.

KernvanCambuur

Citaat van: John Hiatt op januari 27, 2013, 10:01:39
Volgens bestuurslid van KVC is de KVC niet akkoord met dit artikel.

Om verdere misverstanden tegen te gaan, met het gezamenlijke statement hebben wij met de beste bedoelingen de stand van zaken willen verduidelijken en openheid willen geven omtrent de op handen zijnde positieve ontwikkelingen m.b.t. uitwedstrijden en de uitkaart. Lange tijd bleef het stil, deels vanwege de nodige (onvoorziene) bestuurswisselingen binnen de Kern van Cambuur en deels omdat er gewoon nog geen zekerheid is of de door ons gezamenlijk afgesproken verbeteringen de goedkeuring krijgen van de Lokale Driehoek.

In het gezamenlijk statement wordt aangegeven dat zowel SC Cambuur BVO als ook de Kern van Cambuur worden geconfronteerd met veranderende regelgeving vanuit de KNVB, niet alleen met betrekking tot de uitkaart maar met betrekking tot alle regelgeving in het betaald voetbal in Nederland. Wijzigingen in deze richtlijnen maken het soms ook voor SC Cambuur BVO en Kern van Cambuur moeilijker om een supportersvriendelijk uitreisbeleid te bewerkstelligen.

Dat de KNVB ook met deze wijzigingen in de regelgeving komt, betekent echter niet dat dit 1 op 1 wordt opgenomen in het uitreisreglement van Cambuur. De genoemde artikelen (o.a. inzake SV's) zijn voor de openheid van zaken naar alle Cambuursupporters weergegeven maar zijn zeker niet artikelen die klakkeloos zijn/zullen worden opgenomen in het uitreisreglement van Cambuur.

Vandaag is voor de zekerheid nog contact geweest tussen de Kern van Cambuur en SC Cambuur BVO over het gewraakte/genoemde artikel over de toepassing van deze nieuwe regelgeving bij een SV uit een periode van voor deze regelgeving.
Bij Cambuur is geen sprake van het accepteren en handhaven van deze KNVB-maatregel.

Hopende hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven.

|:)

Forza Cambuur

grijskijker

Citaat van: Galdiano op januari 28, 2013, 09:13:43
Citaat van: grijskijker op januari 28, 2013, 06:41:14

Die hebben allang een stadionverbod en staan dus niet bij de gewone supporter zoals jij schrijft!
Ja en die lopen ook eens af en met de maatregelen heb je wel een controle op wat er mee gaat. En zonder de maatregelen is er vrij spel en krijg je toestanden net als toen Den Haag voor het eerst hier kwam in de jaren 80. Ik zit er ook niet op te wachten maar het is niet anders, en je kan er tegen in gaan ,maar dat helpt geen zak,daarvoor is er te veel gebeurt.

SCC-J

Citaat van: KernvanCambuur op januari 28, 2013, 14:22:21
Citaat van: John Hiatt op januari 27, 2013, 10:01:39
Volgens bestuurslid van KVC is de KVC niet akkoord met dit artikel.

Om verdere misverstanden tegen te gaan, met het gezamenlijke statement hebben wij met de beste bedoelingen de stand van zaken willen verduidelijken en openheid willen geven omtrent de op handen zijnde positieve ontwikkelingen m.b.t. uitwedstrijden en de uitkaart. Lange tijd bleef het stil, deels vanwege de nodige (onvoorziene) bestuurswisselingen binnen de Kern van Cambuur en deels omdat er gewoon nog geen zekerheid is of de door ons gezamenlijk afgesproken verbeteringen de goedkeuring krijgen van de Lokale Driehoek.

In het gezamenlijk statement wordt aangegeven dat zowel SC Cambuur BVO als ook de Kern van Cambuur worden geconfronteerd met veranderende regelgeving vanuit de KNVB, niet alleen met betrekking tot de uitkaart maar met betrekking tot alle regelgeving in het betaald voetbal in Nederland. Wijzigingen in deze richtlijnen maken het soms ook voor SC Cambuur BVO en Kern van Cambuur moeilijker om een supportersvriendelijk uitreisbeleid te bewerkstelligen.

Dat de KNVB ook met deze wijzigingen in de regelgeving komt, betekent echter niet dat dit 1 op 1 wordt opgenomen in het uitreisreglement van Cambuur. De genoemde artikelen (o.a. inzake SV's) zijn voor de openheid van zaken naar alle Cambuursupporters weergegeven maar zijn zeker niet artikelen die klakkeloos zijn/zullen worden opgenomen in het uitreisreglement van Cambuur.

Vandaag is voor de zekerheid nog contact geweest tussen de Kern van Cambuur en SC Cambuur BVO over het gewraakte/genoemde artikel over de toepassing van deze nieuwe regelgeving bij een SV uit een periode van voor deze regelgeving.
Bij Cambuur is geen sprake van het accepteren en handhaven van deze KNVB-maatregel.

Hopende hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven.

|:)

Forza Cambuur

Maar waarom kan de BVO wel 123 om dit artikel heen? en kan de regel Buscombi met uitkaart niet weg? waarom duurt dat dan een half jaar?