Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 17
  • Total: 17
17 gasten, 0 leden

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Inferno-058

Ik hoop dat er nog een airco komt in het supportershome. Wat is het warm daar.

mark1989

Citaat van: papier op juli 06, 2025, 09:25:39
Hoewel ik het met je eens ben dat; A de gemeente geen bank is en B de gemeente wel gebaat is bij een goed presterende voetbalclub. Vind ik dus niet dat de gemeente hier die 4.5 miljoen voor moet inzetten. In mijn ogen heeft de gemeente al aangetoond dat het wil meedenken met de club. Juist door de club een lening te verstrekken. Zowel de club als de gemeente zouden vermoedelijk liever dat de lening bij een bank was geweest. Maar hoewel de cijfers van Cambuur de afgelopen jaren goed zijn, is er vermoedelijk niet goed vet op de botten om bij een normale bank aan te kloppen. In mijn ogen heeft de gemeente hier dus juist omdat de club belangrijk is voor de stad een rol gepakt (als bank) die niet bij ze past.

Overal in Nederland en Europa leggen overheden geld bij bij de ontwikkeling van stadions. Dus het is logisch dat dat bij Cambuur ook gebeurt. Er bijna geen enkel stadion gebouwt zonder overheidssteun. Ik vind dat wel logisch, want de stad heeft nu een mooi ontwikkeld terrein met school, supermarkt et. Hierdoor kon de Jumbo aan de Snekertrekweg opgedoekt worden. En daar is nu ruimte voor woningbouw. Daar verdient de gemeente ook aan. En lost ook een ruimtelijk en woningbouw probleem op. Dus het is in dit geval ook inhoudelijk wel te onderbouwen dat de gemeente 4,5 mln bijdraagt. Dit bedrag is overigens een schijntje vergeleken wat overheden in andere steden aan stadions hebben bijgedragen. Zoek maar eens uit hoeveel miljoen SC Heerenveen aan overheidssteun kreeg voor de bouw van het stadion.

Hieronder een link met wat info:
https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/

Lore

Citaat van: papier op juli 06, 2025, 09:25:39
Hoewel ik het met je eens ben dat; A de gemeente geen bank is en B de gemeente wel gebaat is bij een goed presterende voetbalclub. Vind ik dus niet dat de gemeente hier die 4.5 miljoen voor moet inzetten. In mijn ogen heeft de gemeente al aangetoond dat het wil meedenken met de club. Juist door de club een lening te verstrekken. Zowel de club als de gemeente zouden vermoedelijk liever dat de lening bij een bank was geweest. Maar hoewel de cijfers van Cambuur de afgelopen jaren goed zijn, is er vermoedelijk niet goed vet op de botten om bij een normale bank aan te kloppen. In mijn ogen heeft de gemeente hier dus juist omdat de club belangrijk is voor de stad een rol gepakt (als bank) die niet bij ze past.

Dat klopt. De solvabiliteit van de club is veel te laag, om ook maar een serieus gesprek met een bank aan te gaan. Daarnaast zou een bank willen weten wat het onderpand van de lening is. En dat is eigeniik niets bij een voetbalclub

PePe

Citaat van: Noordcambuur op juli 05, 2025, 11:31:39
:thumbsup toppertje

De greenkeeper is een leuke gast, die leeft voor zijn vak.

Zuid1991

Citaat van: Inferno-058 op juli 06, 2025, 11:22:39
Ik hoop dat er nog een airco komt in het supportershome. Wat is het warm daar.
Eens, dit kan niet.
Warm en een dikke swit lucht in de 2 kleinere honken.

Lore

Citaat van: Zuid1991 op juli 06, 2025, 14:51:22
Eens, dit kan niet.
Warm en een dikke swit lucht in de 2 kleinere honken.

Ik hoorde dat de airco in het hoofdgebouw in november staat geplant. Lijkt mij dat als het ook in het supportershome komt, dat dit dan ook komt

Noordcambuur

Citaat van: PePe op juli 06, 2025, 14:40:17
De greenkeeper is een leuke gast, die leeft voor zijn vak.
hoe hij over de grasmat praat niet normaal met v??l passie en plezier in zijn werk.

Arno A

Mooie beelden uit en boven stadion. Zo zet je Cambuur op de kaart. Stadion is/wordt eredivisiewaardig. Nu de selectie nog!

Stiens

Nog wat sfeerbeelden uit het nieuwe stadion:

Zuid1991

Citaat van: Stiens op juli 07, 2025, 09:39:03
Nog wat sfeerbeelden uit het nieuwe stadion:

Mooie beelden.
Ik mis alleen nog het (beloofde) grote hert van het oude stadion wat een mooie plaats zou krijgen boven de nieuwe receptie in het kooi stadion?

Stiens

Ik denk dat die lichtreclame eerst gereviseerd moet worden en dan terugkomt.

JSE

Tribune namen?

Zou het ook wat zijn om de tribunes een naam te geven? Fritz Korbach tribune ipv Oost bijvoorbeeld?

zeewolde

Citaat van: JSE op juli 09, 2025, 08:35:15
Tribune namen?

Zou het ook wat zijn om de tribunes een naam te geven? Fritz Korbach tribune ipv Oost bijvoorbeeld?
Caschili tribune voor Noord 8)

Lore

Citaat van: JSE op juli 09, 2025, 08:35:15
Tribune namen?

Het zal wel even wennen zijn dan. Ik ben zo gewend aan Noord, Oost, Zuid en West

Bankzitter

Dan doen we voor jou de ZUIDema tribune, de v OOSTrum tribune