Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
51 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Foeke Booy

Gestart door Collingwood, november 24, 2017, 13:55:15

Vorige topic - Volgende topic

De Raaf

Grim komt echt niet als ze dit soort reetlikkers binnenhalen. Fredje is nl. wel een persoonlijkheid

piene hassus

Booy het sien geskiedenis niet met

De Gast

Citaat van: sunderland op november 26, 2017, 21:13:02
Ik begrijp niet waarom iedereen zo negatief is. Booy is een uitstekende keus.

Omdat de meesten hier hun ongezouten mening vormen op basis van 1 of 2 uitspraken van de beste man in de media.

Huzumer

Citaat van: wiekie1969 op november 26, 2017, 17:48:37
80 procent is negatief over het aanstellen van ons aller Foeke. Dit is te lezen op het forum, facebook, twitter en weet ik weet wat allemaal. Wat ik niet snap is dat de man een contract voor 2,5 jaar heeft gekregen. Wat is de bedoeling hiervan. Onvoorstelbaar.

Ik denk niet dat die 80% die voorbij komt op Twitter, FB en dit forum de mening van de gemiddelde Cambuur-supporter weergeeft, althans ik mag hopen van niet. Het zal mij allemaal worst wezen of'ie uit Leeuwarden komt of niet, bij ons heeft gevoetbald, rood of blond haar heeft, et cetera. Hij moet beoordeeld worden op zijn daden bij Cambuur. Bij ons zal'ie het ook nog met minimale middelen moeten doen, maar duidelijk is dat VdBelt tijd tekort kwam/komt. Foeke heeft in het verleden wisselend succes gehad en ik hoop dat hij ons verder brengt. Welkom!  |:)

papier

Lijkt me toch beter dan Vd Vegt hoor jongens

oostside

Citaat van: papier op november 27, 2017, 13:38:13

Nee dat is lastig, veel slechter kon het namelijk niet  :_schater  :rodekaart

Ik geef Booy eerst maar eens het voordeel van de twijfel.

sunderland

Citaat van: papier op november 27, 2017, 13:38:13
haha dat bestaat ook niet. Nou ja dan degraderen we nog een x .

Montana

Op 34-jarige leeftijd besloot Booy zich op een toekomst als trainer te richten. Hij trainde achtereenvolgens de B-junioren en het tweede elftal van FC Utrecht voordat hij in 2000 assistent-trainer van Frans Adelaar werd. In 2002 volgde de voormalige aanvaller hem op als trainer en technisch directeur van de club.

Booy werd de meest succesvolle coach uit de geschiedenis van FC Utrecht. In zijn eerste jaar als trainer was het elftal lang in de strijd voor een plaats die recht gaf op Europees voetbal, maar kwam het met 47 punten net te kort. In het seizoen 2002-2003 won de club de Amstel Cup ten koste van Feyenoord, dat in eigen huis met 4-1 werd verslagen.

In zijn tweede jaar verdwenen enkele belangrijke namen uit de selectie, maar opnieuw won de club de Amstel Cup, en ditmaal waren 46 punten wel genoeg voor Europees voetbal. Vervolgens won Booy met Utrecht zijn derde en laatste prijs: Ajax werd in de Amsterdam ArenA met 4-2 verslagen in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, de Nederlandse Supercup.

Medio juli 2007 tekende Foeke Booy een contract van één jaar bij de Saoedi-Arabische club Al-Nassr.[1] Hij kon in Saoedi-Arabië echter niet aarden: eind november 2007 was hij alweer weg bij zijn nieuwe werkgever. Op 24 december van dat jaar trad hij aan als hoofdtrainer bij Sparta. Hij volgde interim-coach Adri van Tiggelen op.[2]

In 2009 werd Foeke Booy technisch directeur van FC Utrecht. Booy haalde een aantal goed presterende spelers naar Utrecht zoals Ricky van Wolfswinkel, Dries Mertens en Kevin Strootman. In 2011 werden zowel Van Wolfswinkel, Mertens, Strootman en doelman Michel Vorm verkocht aan andere clubs. Booy mocht maar een deel van de transfersommen herinvesteren en het lukte hem niet snel om adequate vervangers te halen, waardoor de club een slechte voorbereiding kende en trainer Erwin Koeman na een paar weken al zijn contract inleverde. In mei 2012 werd Booy ontslagen nadat geldschieter Frans van Seumeren het vertrouwen in hem had opgezegd.[3]

Op 5 november 2012 werd bekend dat hij aan de slag ging als trainer bij Cercle Brugge.[4] Hij volgde er Bob Peeters op. Eind maart bereikte Booy met Cercle de finale van de Beker van België. Op 2 april 2013 werd hij echter alweer aan de kant gezet in een laatste poging om degradatie te voorkomen. Hij werd opgevolgd door Lorenzo Staelens, die de club wist te behoeden voor degradatie, maar de beker naar KRC Genk zag gaan.

Booy werd op 24 juni 2013 aangesteld als de trainer van het dan net gepromoveerde Go Ahead Eagles. Hij kreeg een contract voor een jaar met de mogelijkheid om er nog een jaar aan vast te plakken. Booy stelde samen met de club handhaving in de Eredivisie als doel. In deze opzet slaagde hij. Op 4 oktober 2014 won Go Ahead Eagles voor het eerst sinds 1 november 1992 in de competitie een wedstrijd bij FC Utrecht: 2-3. Op 8 maart 2015 werd bekend dat Booy aan het einde van het seizoen zou vertrekken bij Go Ahead.[5] Dit kwam hem op veel kritiek te staan van de supporters, die aangaven dat hij dan beter de club, die in de degradatiezone terecht was gekomen, direct kon verlaten. Nadat de ploeg op 21 maart thuis verloor van Vitesse, keerde het publiek zich tegen Booy en weerhield een groep supporters hem deel te nemen aan de persconferentie na afloop van de wedstrijd. Een dag later besloot het bestuur Booy op staande voet te ontslaan. De ploeg stond op dat moment op de 17e plaats van de eredivisie.

denistel

Citaat van: Huzumer op november 27, 2017, 13:33:33
Ik denk niet dat die 80% die voorbij komt op Twitter, FB en dit forum de mening van de gemiddelde Cambuur-supporter weergeeft, althans ik mag hopen van niet. Het zal mij allemaal worst wezen of'ie uit Leeuwarden komt of niet, bij ons heeft gevoetbald, rood of blond haar heeft, et cetera. Hij moet beoordeeld worden op zijn daden bij Cambuur. Bij ons zal'ie het ook nog met minimale middelen moeten doen, maar duidelijk is dat VdBelt tijd tekort kwam/komt. Foeke heeft in het verleden wisselend succes gehad en ik hoop dat hij ons verder brengt. Welkom!  |:)

zit wat in maar de clubleiding houdt een verhaal waarin ze zeggend at cambuur veel
betekent voor booy en de stad oek? dus ze lullen maar wat die gast woont hier al
tig jaar niet meer en as ie zien fam hier niet had zagst em hier al helemaal niet meer.
en de laatste jaren in intervieuws de club behoorlijk naar beneden haalt dus zeg het maar.

De Gast

Welke interviews?

En voor de rest zijn het aannames die je maakt. Jammer. Misschien maar eens een praatje maken met de beste man voordat je je oordeel vormt  ipv deze negatieve stemmingmakerij. Kan nooit kwaad.

denistel

intervieuws op tv of analyses hoe je het noemen wilt.altijd wat te zeuren over
cambuur en een beetje aan de stoelpoten van de jong

en wat voor aannames heb je het over? in de leeuwarder voetbalwereld
is er genoeg over bekend.zien fam zat/zit vaker in het stadion dan hij
en dat zijn wel echte cambuur mensen ja.

uiteraard mag hij het tegendeel bewijzen en laten zien dat ie wel heel
geschikt is voor deze functie.we zullen zien

Dokkumer

Citaat van: De Gast op november 27, 2017, 18:38:20
Welke interviews?

En voor de rest zijn het aannames die je maakt. Jammer. Misschien maar eens een praatje maken met de beste man voordat je je oordeel vormt  ipv deze negatieve stemmingmakerij. Kan nooit kwaad.
Die stemming heeft hij vooral zelf veroorzaakt. Met name toen het gesprek over Henk ging, dat zou een grote poppenkast zijn. Niet even afvragende waarom Henk doorbetaald werd ondanks het "feit" dat hij ontslag genomen heeft.

Vlampiep

De hele familie Booy ademt Blauw Geel en zijn sinds Cambuur in het betaalde voetbal fan.
Alleen Foeke is dit milieu ontgroeid en heeft minder leuke trekjes gekregen.
Vroeger een aller aardigste vent, maar nadat hij een lediging gevende functie kreeg werd hij een eng nek waar ik moeite mee heb.
Maar hij moet het maar laten zien en kan zich niet verschuilen achte het feit dat er geen topspelers kunnen worden aangetrokken, want dat wist hij toen hij de functie accepteerde.

Collingwood

Booy wil zelf definitief afscheid nemen van het trainersvak en vanaf nu alleen nog beleidsmatig werk doen. Was zelfs een voorwaarde van hem tijdens de onderhandelingen met Cambuur dat hij niet in aanmerking zou kunnen komen voor een dubbelfunctie of in de toekomst als trainer. Dat zegt hij tegen Leo. Die gaat het dus zeker niet overnemen van Dijkhuizen.

Verder wil hij enige tijd in acht nemen om een nieuwe trainer te zoeken: Iemand voor de korte termijn, of voor de lange termijn die een team kan ontwikkelen ook richting het nieuwe stadion? De aankomende weken zullen we het dus wel met Sipke Hulshoff/Jan Bruin moeten doen.
Kalmte alleen kan u redden.

PePe

Met Foeke zit ik nu aan een trainer uit het Utrechtse wereldje te denken, of Grim.