Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
68 gasten, 4 leden
justremco, bok, wacko jacko, Voorstopper

Erik Bakker

Gestart door Thieske, maart 08, 2013, 12:17:13

Vorige topic - Volgende topic

veroen

Jongen maakt veel te veel domme meters op het veld en op de momenten dat hij bij moet sluiten bij Hemmen is ie nergens te bekennen.
Daarnaast is zijn handelingssnelheid gewoon te laag, altijd minimaal de bal aannemen en als het meezit ook nog even draaien. Die tijd heb je op dit niveau niet.

Zondag ook weer een aantal keer verbaasd over simpele ballen die hij van achteruit ingespeeld krijgt, eerst aannemen dan kijken en vervolgens weer terug achteruit. Een goede tien kaatst want weet al waar hij de bal wel/niet kwijt kan.

Daarnaast fysiek veel te kort (wat overigens ook voor de buitens geld) Als er een bal hoog komt moet je minimaal het duel aangaan om het je tegenstander lastig te maken....

Goutum

Citaat van: Sonnema op oktober 24, 2013, 19:02:40
Op welk niveau voetballen we nu????
En hij is de schakel van het middenveld om zo ballen naar de voorhoede te krijgen om zo zelf weer voor de goal te komen. Vaak is hij te laat of staat hij er helemaal niet omdat hij geen kracht meer heeft. En je hebt een bank om anderen de kans te geven en inderdaad geef je dan een signaal af.

Gelukkig is de TS niet opportunistisch en dat heeft zich gister uitbetaald. Bakker speelde erg sterk en was bovendien beslissend.

michello

Er is afgelopen week veel getraind op het bijsluiten in de 16, gaf Lodeweges aan. "Eerder op de brommer stappen" Als Bakker dit conditioneel vaker op kan brengen dan is hij een zekerheidje op die positie.

pvanbuijtene

Ik zag ritzmaier en makrini ook vaker bijvsluiten... blijven trainen en het komt goed!!

veroen

Citaat van: Goutum op oktober 27, 2013, 09:26:29
Gelukkig is de TS niet opportunistisch en dat heeft zich gister uitbetaald. Bakker speelde erg sterk en was bovendien beslissend.

bakker erg sterk?
Dit vind ik nogal opportunistisch praat omdat ie een goal maakt.
Stond nog steeds veel te vaak niet waar hij wel moet staan en andersom....
Daarnaast komt ie nog steeds conditioneel en fysiek te kort...

Goutum

Citaat van: veroen op oktober 27, 2013, 09:52:47
bakker erg sterk?
Dit vind ik nogal opportunistisch praat omdat ie een goal maakt.
Stond nog steeds veel te vaak niet waar hij wel moet staan en andersom....
Daarnaast komt ie nog steeds conditioneel en fysiek te kort...

Gelukkig ben jij geen trainer van Cambuur.

Bernardo

Ik vond Bakker ook helemaal niet zo sterk, op een gegeven moment vond ik hem wel rijp voor een wissel. Maar pakt dan toch wel weer een goaltje mee.

YellowBlue

Bakker had eigenlijk al gewisseld moeten worden ja, vlak voor hij de goal maakt....

gewoon een fan

Citaat van: YellowBlue op oktober 27, 2013, 10:46:35
Bakker had eigenlijk al gewisseld moeten worden ja, vlak voor hij de goal maakt....
Gelukkig is dat niet gebeurt  :P

veroen

Citaat van: Goutum op oktober 27, 2013, 10:07:40
Gelukkig ben jij geen trainer van Cambuur.

noem de echt goede dingen van Bakker maar eens op dan.
Bakker sluit veel te laat bij waardoor hemmen te vaak alleen staat en de bal niet kwijt kan.
hij laat zijn man veel te vaak lopen waardoor anderen zijn vuile werk op kunnen knappen en zoals al eerder vermeld is ie na 65 a 70 minuten leeg.

ps. ik hoef ook geen trainer van cambuur te worden

Goutum

Citaat van: veroen op oktober 27, 2013, 13:45:02
noem de echt goede dingen van Bakker maar eens op dan.
Bakker sluit veel te laat bij waardoor hemmen te vaak alleen staat en de bal niet kwijt kan.
hij laat zijn man veel te vaak lopen waardoor anderen zijn vuile werk op kunnen knappen en zoals al eerder vermeld is ie na 65 a 70 minuten leeg.

ps. ik hoef ook geen trainer van cambuur te worden

Het is bij dit soort discussies maar net wat je wilt zien. Jij ziet zijn tekortkomingen, ik zijn sterke punten. Met Bakker, El Macrini en Ritzmaier hebben we drie complementaire middenvelders. Van Moorsel vind ik een zelfde type voetballer als El Macrini. Belangrijkste zijn de drie punten met goed voetbal, daar zijn we het wel over eens denk ik.

Dokkumer

Het enige wat ik echt mis bij dit middenveld is het scorende vermogen ondanks dat er 2 middenvelders gisteren het net wisten te vinden.

Aanvallers 5 goals
Middenvelders 3 goals
Verdedigers 2 goals
Eigen goal 1 goal

Sonnema

Citaat van: Goutum op oktober 27, 2013, 14:29:53
Het is bij dit soort discussies maar net wat je wilt zien. Jij ziet zijn tekortkomingen, ik zijn sterke punten. Met Bakker, El Macrini en Ritzmaier hebben we drie complementaire middenvelders. Van Moorsel vind ik een zelfde type voetballer als El Macrini. Belangrijkste zijn de drie punten met goed voetbal, daar zijn we het wel over eens denk ik.

Streep de sterke en mindere punten eens weg en wat voor voetballer houden we dan over. Vond hem gister in de 1e helft een zwakke schakel. Vond ook dat hij rijp was voor de wissel en ja met geluk maakt hij de goal en toen kwam er ruimte en kreeg hij vleugels.

Josli

Grappig hoe verschillend mensen naar voetbal kijken. Persoonlijk denk ik dat we juist door een speler als Bakker zo kunnen voetballen zoals we voetballen. Maakt ongelooflijk veel meters. Is heel erg sterk in de omschakeling (daar moeten we het van hebben). Technisch is hij best goed. Natuurlijk heeft hij zwakke punten. En die hebben volgens mij vooral te maken met dat hij door al dat loopwerk soms kracht tekort komt voor een goede eindpass en soms moeite heeft met balaannames.

Al met al is hij betrokken bij vrijwel alle aanvallen. En vind ik dat hij meer krediet verdiend. Gelukkig ziet de TS er wel zo naar blijkbaar.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: veroen op oktober 27, 2013, 13:45:02
en zoals al eerder vermeld is ie na 65 a 70 minuten leeg.

Maakt verreweg de meeste meters van allemaal. Enige wat je hem dan kunt verwijten is dat hij niet goed doseert.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021