Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
90 gasten, 4 leden (1 verborgen)
justremco, DeBruyne, JantjeZ

Robert Mühren

Gestart door michello, juli 05, 2019, 09:41:27

Vorige topic - Volgende topic

Montana

Mühren had gesprekken met NEC, Twente en voor volgende week stonden nog Emmen en nog wat clubs op de lijst. Ook  Japan en Korea hadden contracten klaarliggen en toen kwam Volendam vorige week. Helaas..

Scc4-ever

Citaat van: Galdiano op mei 29, 2021, 13:18:50
Begrijp de keuze. En wens hem succes.

Toch zou ik stiekem wel lachen als hij Volendam geen knikker raakt en er maar slechts 10 in schiet.  :devil

Maar dat zie ik niet gebeuren.  :_schater
zie ik ook niet gebeuren die legt er echt wel weer de nodige in. En dan blijkt dat hij er geen enkel doelpunt meer maakt :_schater

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

hobbes

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 29, 2021, 16:56:05
https://www.lc.nl/sport/Nee-verkopen-aan-Cambuur-deed-M%C3%BChren-pijn-26855566.html

Kan iemand de complete tekst plaatsen? ;)

Pijn om Cambuur 'nee' te moeten verkopen?

,,Dat deed het zéker", zegt Robert Mühren. Op vrijdagmiddag belde hij Henk de Jong om de trainer te vertellen dat hij niet bij Cambuur zou blijven. Welke club het werd, zei hij niet. ,,En in de groepsapp van onze selectie heb ik vervolgens ook mijn besluit gemeld. Niet zomaar in een berichtje. ,,Maar echt een speciaal woord van dank."
Met de keuze voor FC Volendam liet hij zijn hart spreken. Dat klopte oranje. ,,Zoals mijn gevoel me vorig jaar 'Cambuur' zei, zei het nu Volendam", vertelt de 32-jarige spits. De doorgaans nuchtere Mühren erkent echter dat het allesbehalve gemakkelijk is om de club uit Leeuwarden te verlaten. ,,We hebben zo'n mooie tijd gehad, een geweldige club. En het team ook: we zijn echt vrienden."

Naast het buitenland en de eredivisie (FC Twente en FC Utrecht werden al door media genoemd de laatste tijd), waren er natuurlijk zijn huidige club Cambuur als promovendus én FC Volendam als 'thuisclub' die grote kanshebbers waren in de race om Mühren. Ook elders in de eerste divisie was er interesse. Hoewel zaakwaarnemer Martin van Ophuizen logischerwijs niet ingaat op namen, is duidelijk dat Almere City en NEC bijvoorbeeld die in de buidel wilden tasten om de spits vast te leggen.

Plussen en minnen

Mühren over zijn keuze, waarbij geld geen drijfveer was: ,,Uiteindelijk heb ik een lijstje gemaakt met clubs waar ik mee om tafel wilde. Dan zet je de plussen en minnen op een rij en kies je voor je gevoel. Dat zei me dat Volendam voor mij de beste keuze was." Hij keert er terug naar huis, gaat voetballen in zijn woonplaats. Driejarig contract, vrouw die hoogzwanger is van het tweede kind, mogelijkheden voor na zijn loopbaan; de spits luisterde naar zijn hart.
En de eredivisie dan? ,,Dat had ik met Cambuur best aangedurfd, daar lag het niet aan", verzekert hij. Pijn deed het dan ook wel om Cambuur een 'nee' te moeten verkopen. Van Ophuizen: ,,Ook mij viel het best zwaar om bijvoorbeeld Foeke Booy op vrijdag te bellen en te zeggen: 'Slecht nieuws, het wordt geen Cambuur'. We hebben met de club twee jaar geleden samen een mooi traject ingezet. Zowel voor Robert als voor Cambuur zijn het twee bijzondere hoofdstukken geworden."

Op de fiets

En nu? Cambuur moet door, Mühren ook. De wegen scheiden. Voortaan gaat de spits op de fiets naar het werk. ,,Op de elektrische fiets. Of ik die bij het contract kreeg? Nee, die had ik al", klinkt het met een glimlach. Een lach zoals hij die ook twee seizoenen had bij Cambuur en waarmee zowel de Leeuwarders als hij in de toekomst aan elkaar zullen terugdenken.

Noordcambuur

Robert bedankt voor de 2 geweldige seizoenen en het ga je goed kerel.
Ik heb diepe respect voor jou beslissing die je genomen hebt.
Veel succes bij Volendam  ;(

Walter

Eewal

Ik zit er nog eens over na te denken. Alle respect voor zijn keus hoor, maar tjee, hij kiest nu weer voor Eindhoven, Telstar uit, terwijl hij ook een jaartje een volle Kuip, de Friese derby etc had kunnen meemaken. Waarom niet 1 jaar Eredivisie en daarna thuiskomen bij Volendam.

Cor

Citaat van: Eewal op juni 15, 2021, 08:48:47
Ik zit er nog eens over na te denken. Alle respect voor zijn keus hoor, maar tjee, hij kiest nu weer voor Eindhoven, Telstar uit, terwijl hij ook een jaartje een volle Kuip, de Friese derby etc had kunnen meemaken. Waarom niet 1 jaar Eredivisie en daarna thuiskomen bij Volendam.

Omdat Muhren Muhren is

Ollie

Citaat van: Cor op juni 15, 2021, 09:26:23
Omdat Muhren Muhren is
Ja precies, ieder zijn ding. Ik had het er gister nog over met iemand, ik had ook gekozen voor de route van Eewal.

grijskijker

Staat voor 350000 euro op de loonlijst bij Volendam aldus ingewijden...

weestwel

Citaat van: Grijskijkert op augustus 09, 2021, 17:48:35

Die lacht dus gewoon iedereen en alles uit. Qua salaris dan welteverstaan.

Bankzitter

Dat zou ruim 10% van het spelersbudget zijn en als 'ie een doodschop krijgt ben je het geld kwijt... .

Noordcambuur

Citaat van: Grijskijkert op augustus 09, 2021, 17:48:35
dat verdienen veel spelers in de ED niet eens.
Niet normaal.