Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
39 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Seizoen 2021-2022

Gestart door grijskijker, januari 26, 2021, 09:12:54

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Eewal op april 08, 2022, 11:31:46
Hoe fantastisch dit team ook heeft gespeeld de afgelopen jaren, ik heb eigenlijk zelf ook wel zin in een nieuwe frisse selectie. Een nieuwe keeper zou ook niet erg zijn en een compleet nieuwe voorhoede (met Uldrukis) ook niet.
een nieuwe keepert, we krijgen sowieso niet weer een Sonny Stevens!

Cambuur Groningen

Citaat van: D.H.Skolten op januari 06, 2022, 00:43:57
Cambuur doet het geweldig, laten we dat nooit vergeten!
Laten we dat inderdaad nooit vergeten:)

Noordcambuur

Haha het kan verkeren kerel :y

J.v.G.

Hoe gaat het nu met Cambuur na de aanval van buikgriep in de selectie? 'Het heeft geen zin om deze week een oefenwedstrijd te spelen'

De aanval van buikgriep heeft geen verdere slachtoffers ge?ist binnen de selectie van Cambuur. Deze week staat in het teken van herstel.

Door Johan Stobbe

Waar de bron ligt van de virusinfectie die de selectie van SC Cambuur dit weekeinde trof, is moeilijk te achterhalen. ,,We weten het niet??, zegt technisch manager Foeke Booy. Hij gaat in elk geval uit van een virusinfectie. ,,Maar hoe de overdracht is verlopen, is lastig te achterhalen.??

De een na de andere speler haakte in aanloop naar het duel met Vitesse (1-0 nederlaag) af met buikklachten, diarree of overgeven. David Sambissa bleef achter in Leeuwarden, in het hotel in Epe waar de selectie van zaterdag op zondag verbleef, kwam er een handvol spelers bij.

Michael Breij, Mees Hoedemakers, Jhondly van der Meer, Robin Maulun, Sekou Sylla en in de warming-up ook Doke Schmidt, een voor een haakten ze af. Onder andere Roberts Uldrikis en Marco Tol stonden verre van okselfris aan de aftrap. ,,Maar nieuwe gevallen zijn er niet bijgekomen??, weet Booy.

Zieke spelers meteen gescheiden van de rest

Om verdere besmetting te voorkomen, zijn de zieke spelers meteen gescheiden van de rest. Dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Ook bij de beloften zijn verschillende zieken. ,,Daarom heeft het ook geen zin om deze week te oefenen??, zegt Booy. De initiatieven daarvoor zijn stopgezet. ,,Dat schiet nu zijn doel voorbij.??

Deze week staat tot het vrije paasweekeinde vooral in het teken van onderhouden en herstellen. En niet alleen van buikgriep. Booy zag tot zijn genoegen Tom Boere en Sonny Stevens weer op het veld trainen. Die zijn op de weg terug, wat niet wil zeggen dat ze tegen PSV (23 april) alweer inzetbaar zijn. Stevens hoopt die wedstrijd te halen.

Of Stevens na dit seizoen in Leeuwarden blijft, is nog onzeker. Vanuit zijn kamp heeft Cambuur een tegenvoorstel gehad op de aanbieding die de club hem deed. Stevens hoeft niet beslist weg, maar de aanbieding die hem is gedaan, zou dan in elk geval moeten verbeteren.

Daar onderhandelen club en speler over. ,,We weten ook dat hij de ambitie heeft om nog eens naar het buitenland te gaan??, weet Booy. Die wil hoe dan ook minimaal twee eredivisiewaardige keepers in de selectie hebben. Pieter Bos vervangt Stevens momenteel naar behoren. Bos heeft echter geen trek om nog een jaar achter Stevens op de bank te zitten, nu hij de smaak van de eredivisie te pakken heeft.

Vlieguren

Booy snapt die ambitie. ,,Het is logisch dat hij vlieguren wil maken.?? De technisch manager wil met het oog op de keepers hoe dan ook voorkomen dat alle andere opties voorbijvliegen omdat hij te lang heeft gewacht. Hij houdt andere opties onder de lat nauwlettend in de gaten. ,,Wij moeten ook door.??

Datzelfde zegt hij over Jamie Jacobs. Sinds de middenvelder in december een aanbieding van Cambuur naast zich heeft neergelegd, is er niets meer vernomen vanuit zijn kant. De middenvelder wordt met meerdere clubs in verband gebracht.

Van concrete belangstelling is volgens Jacobs? zaakwaarnemer Martin van Ophuizen echter geen sprake. ,,Clubs vragen naar zijn status, Jamie is met zijn statistieken en aflopende contract een interessante speler?, zegt hij.

Gesprekken met clubs zijn er niet geweest, alleen afgelopen winter met Cambuur. ,,En dat gesprek was positief. Jamie wil gewoon nog even afwachten: hoe komt de selectie eruit te zien, komt Henk de Jong terug (Jacobs heeft een goede band met hem, red.). Dus het is allemaal nog even afwachten, de club en ik houden elkaar op de hoogte.?

Booy wacht het wel af. Tot die tijd speurt hij de markt af naar versterkingen. De technisch manager van Cambuur verwacht deze week wel duidelijkheid te krijgen over Erik Schouten. De centrale verdediger kan bijtekenen. ,,Ik verwacht ieder moment een ja of nee??, zegt Booy. ,,We zitten in de finale fase.??

Harry L.

Ik ga er vanuit dat Jacobs vertrekt, gezien zijn prestaties van dit seizoen kan ik er niet wakker van liggen. Het willen verlengen met Schouten begrijp ik niet, als hij blijft zal er centraal achterin niet veel veranderen aangezien Tol, McIntosh, v/d Meer en Gullit er ook nog zullen zijn. Naar mijn mening hebben we veel te veel tegendoelpunten moeten incasseren en zoals we gezien hebben weten onze tegenstanders inmiddels hoe we (veel te traag) opbouwen. Zodra we niet op kunnen bouwen zakt het als een kaartenhuis in elkaar, lange ballen naar voren die tot niets leiden omdat we geen enkele tweede bal pakken. Ik hoop dat ik het mis heb maar verwacht een heel zwaar seizoen in aanloop naar ons nieuwe stekje. Dan heb ik het nog niet eens over een aantal sterkhouders die zullen vertrekken en we nog maar af moeten wachten hoe dat opgevangen gaat worden :|

J.v.G.

Citaat van: Harry L. op april 12, 2022, 10:36:48
Ik ga er vanuit dat Jacobs vertrekt, gezien zijn prestaties van dit seizoen kan ik er niet wakker van liggen. Het willen verlengen met Schouten begrijp ik niet, als hij blijft zal er centraal achterin niet veel veranderen aangezien Tol, McIntosh, v/d Meer en Gullit er ook nog zullen zijn. Naar mijn mening hebben we veel te veel tegendoelpunten moeten incasseren en zoals we gezien hebben weten onze tegenstanders inmiddels hoe we (veel te traag) opbouwen. Zodra we niet op kunnen bouwen zakt het als een kaartenhuis in elkaar, lange ballen naar voren die tot niets leiden omdat we geen enkele tweede bal pakken. Ik hoop dat ik het mis heb maar verwacht een heel zwaar seizoen in aanloop naar ons nieuwe stekje. Dan heb ik het nog niet eens over een aantal sterkhouders die zullen vertrekken en we nog maar af moeten wachten hoe dat opgevangen gaat worden :|
Gullit is zwaar geblesseerd zoals je ongetwijfeld weet, als en hoe hij terug komt is afwachten, maar die ben je nog een maand of 8 kwijt, v/d Meer wordt verhuurd heb ik vernomen. Ik ga er vanuit dat Schouten/Mac-Intosch volgend seizoen het bankje warm houden en daar zijn goed genoeg voor.

J.v.G.

Vertrek: Stevens, Bangura, Hoedemakers, Jacobs, Kallon, Joosten, Boere, Hendriks, Kiss.
Verhuur/verkoop/weggegeven: v/d Meer, Ter Heide, Doodeman, Smit,
                                                         1
-----------------------------------------Nieuw---------------------------
                                                      Bos
                                                   Minnema
     2                                  3                             4                            5
Schmidt ---------------------Tol-------------------Nieuw-----------------Sylla
Nieuw                        Mac-Intosch                 Schouten          Sambissa/Nieuw

6
--------------------------------------------Nieuw--------------------------------
                          8                             Nieuw                           10
---------------Nieuw---------------------------------------------Paulissen----------
                     Breij                                                              Maulun

7                                                  9                                          11
Nieuw----------------------------------Uldrikis -------------------------Nieuw------     
Nieuw                                            Nieuw                                  Nieuw
Breij                                               Nieuw                                Sambissa

Er is dus werk aan de winkel..

Bankzitter

Met de speelwijze is niets mis, de frisheid ontbreekt gewoon op dit moment. En dat heeft ook veel te maken met de afwezigheid van De Jong.
Daarbij... welke club in Europa presteert 3 seizoenen onder druk zonder een dip? Alleen de absolute top.

Ik zie wel  dat het voor nieuwe spelers blijkbaar erg lastig is bij de hechte kern van de groep aan te haken. IN de basiself is vrijwel niks veranderd. En wellicht is de huidige groep wat te lief voor elkaar... er mag best wat gescholden worden na een paar onnodige verliespotten.

Als er een groot deel van de spelers blijft, dan moet er Booij goed kijken wat voor karakters erbij komen. Uldrikis is duidelijk een voorbeeld van een speler die extra flair geeft, waar types als Doodeman een beetje buiten de vaste kern vallen.

justremco

Boere en Hendriks liggen nog vast h??

J.v.G.

Citaat van: justremco op april 12, 2022, 11:02:19
Boere en Hendriks liggen nog vast h??
Ja maar beide willen volgend seizoen voetballen hebben ze aan gegeven, dus afscheid nemen lijkt mij.

Harry L.

Citaat van: J.v.G. op april 12, 2022, 10:59:39
Vertrek: Stevens, Bangura, Hoedemakers, Jacobs, Kallon, Joosten, Boere, Hendriks, Kiss.
Verhuur/verkoop/weggegeven: v/d Meer, Ter Heide, Doodeman, Smit,
                                                         1
-----------------------------------------Nieuw---------------------------
                                                      Bos
                                                   Minnema
     2                                  3                             4                            5
Schmidt ---------------------Tol-------------------Nieuw-----------------Sylla
Nieuw                        Mac-Intosch                 Schouten          Sambissa/Nieuw

6
--------------------------------------------Nieuw--------------------------------
                          8                             Nieuw                           10
---------------Nieuw---------------------------------------------Paulissen----------
                     Breij                                                              Maulun

7                                                  9                                          11
Nieuw----------------------------------Uldrikis -------------------------Nieuw------     
Nieuw                                            Nieuw                                  Nieuw
Breij                                               Nieuw                                Sambissa

Er is dus werk aan de winkel..

Dat wordt een hele opgave als ik dit zie. De meeste ?nieuw? moeten ook nog eens voor de
basis gehaald worden en zullen er gelijk moeten staan. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken met het toch wel beperkte budget. Overigens ga ik er ook nog steeds vanuit dat we Uldrikis kwijt gaan raken.

R058

Citaat van: Harry L. op april 12, 2022, 11:42:25
Dat wordt een hele opgave als ik dit zie. De meeste ?nieuw? moeten ook nog eens voor de
basis gehaald worden en zullen er gelijk moeten staan. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken met het toch wel beperkte budget. Overigens ga ik er ook nog steeds vanuit dat we Uldrikis kwijt gaan raken.
Het wordt elk seizoen een hele opgave. Met ons budget raak je elk seizoen je beste spelers kwijt en dat is ook altijd zo geweest. Dat weet iedereen binnen de club ook wel. Ben benieuwd welke spelers er volgend seizoen zullen staan. Denk dat een beetje verversing ook zeker niet erg is.

J.v.G.

Citaat van: R058 op april 12, 2022, 12:32:59
Het wordt elk seizoen een hele opgave. Met ons budget raak je elk seizoen je beste spelers kwijt en dat is ook altijd zo geweest. Dat weet iedereen binnen de club ook wel. Ben benieuwd welke spelers er volgend seizoen zullen staan. Denk dat een beetje verversing ook zeker niet erg is.
Dat is het lot van elke Nederlandse club lijkt mij...verkopen om te overleven!

Specuveter

Margaritha van Oss halen.
Heb je op links tandem Sylla/Margaritha.
Sambo voor rechtsachter.
Voor Hoedemakers Wieffer van Excelsior
Sleegers voor de vleugel.
Hopen dat Uldrikis blijft dan heb je met Boere erbij twee prima spitsen en kan Dylan Smit zich mooi verder ontwikkelen.

J.v.G.

Citaat van: Specuveter op april 12, 2022, 12:36:35
Margaritha van Oss halen.
Heb je op links tandem Sylla/Margaritha.
Sambo voor rechtsachter.
Voor Hoedemakers Wieffer van Excelsior
Sleegers voor de vleugel.
Hopen dat Uldrikis blijft dan heb je met Boere erbij twee prima spitsen en kan Dylan Smit zich mooi verder ontwikkelen.
Margarita is een rechtsbuiten ;)
Rechtsback: Markelo, Def mid: Ojo(met Vet als 2e man), Sleegers linksbuiten, Alhaft rechtsbuiten en su ken ik nog wel even verder gaan.