Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
24 gasten, 3 leden
TheDutchman, gobo, mathijs901

Joao Virginia

Gestart door zeewolde, juli 08, 2022, 15:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Man of the match. Goed voor zijn zelfvertrouwen. Prima doelman voor ons.

Lore

Citaat van: Eewal op augustus 13, 2022, 23:00:09
Man of the match. Goed voor zijn zelfvertrouwen. Prima doelman voor ons.

Heel fijn dat hij zich onderscheide. Goed voor zijn zelfvertrouwen en, net zo belangrijk, mijn zelfvertrouwen is hem

Viper

YellowBlue

Citaat van: Viper op augustus 13, 2022, 23:17:41
Uitstekend optreden.

prima keeper, heerst in de lucht en durft uit te komen en een prima trap.

Viper

Hij overziet het spelletje ook heb ik het idee: snelle spelhervattingen en uitworpen.

J.v.G.

Citaat van: Viper op augustus 14, 2022, 01:28:55
Hij overziet het spelletje ook heb ik het idee: snelle spelhervattingen en uitworpen.
Inderdaad, en het centrale duo slaat ook vaker een station(speler) over waardoor het spel van achteruit ook sneller gaat.

Geelblauwstiens

Citaat van: Viper op augustus 14, 2022, 01:28:55
Opvallend verschil idd! Top

De Gast

Heeft het startsein gegeven voor de ommekeer die later in de wedstrijd kwam. Geweldig.

sunderland

Citaat van: Viper op augustus 13, 2022, 23:17:41
Uitstekend optreden.
als hij dit blijft laten zien dan is het misschien wel de beste keeper die ik ooit heb gezien hier. Wat een heerser. Ik weet het is nog maar 1x . Groot en sterk maar ook durf en met corners tegenstander ook de baas en dat in Utrecht

michello

Portugees h?. Die knalt er altijd in.  :thumbsup
Benieuwd hoe hij dit kan doortrekken.

Bankzitter

Het is wel een heel ander type dan Stevens. Je zag een aantal momentjes dat hij de goal uitkwam en de verdediging dat niet helemaal verwachtte (1 weggegeven corner van Bergsma). Dat komt de komende wedstrijden wel.

Het zal ook nog wel eens fout gaan met te ver uitkomen of een tegenstander uitkappen maar dat hoort erbij met zo'n keeper. Voorlopig heeft hij een punt gepakt en dat gaat hopelijk nog veel vaker gebeuren. Het is er eentje die met lef keept en dat past heel goed bij onze spelopvatting.

Je zag hem ook echt genieten na afloop, mooi om te zien.

Huizen

En voor m?n gevoel iets vaker de lange bal. Genoten van hem! En ook zijn beleving rondom de club. Helemaal top  |:) Gevoelsmatig hebben die buitenlandse spelers dat allemaal net even een tikje extra

Stiens

Een andere verrassing is Jo?o Virginia, de Portugese keeper die Sonny Stevens opvolgde bij SC Cambuur. Dat leidde tegen FC Utrecht tot een eerste clean sheet. Helemaal onbekend is hij in Nederland niet. Virginia stond vorig seizoen bij Sporting Portugal onder de lat in het Champions League-duel met Ajax, dat met 4-2 verloren ging. Marcel Brands, de huidige algemeen directeur van PSV, haalde Virginia in 2018 van Arsenal naar Everton. ?Een goede jongen, een goede prof en een groot talent?, zegt Brands over de keeper die door de club uit Liverpool eerder verhuurd werd aan Reading en vorig jaar dus aan Sporting. In acht duels hield hij daar vier keer de nul.

Keepen ?uit de goal?
Virginia voelt zich in Friesland voorlopig op zijn plek. ?Ik keep uit de goal, ben goed met mijn voeten en kom uit mijn doel bij hoge voorzetten?, zo omschrijft hij zijn kwaliteiten. ?Ik kan een verdediging aardig organiseren om te voorkomen dat er geschoten wordt. Maar gebeurt dat toch, dan heb ik een aardige safe in huis.?

De Portugese doelman wil zich bewijzen, om dan in zijn laatste contractjaar voor zijn kans te gaan bij Everton.

Bron: https://www.telegraaf.nl/sport/1742508951/na-jaren-van-ellende-in-nederland-keepersgilde-krijgt-boost

anderszchristian

Citaat van: Stiens op augustus 17, 2022, 09:44:10
Een andere verrassing is Jo?o Virginia, de Portugese keeper die Sonny Stevens opvolgde bij SC Cambuur. Dat leidde tegen FC Utrecht tot een eerste clean sheet. Helemaal onbekend is hij in Nederland niet. Virginia stond vorig seizoen bij Sporting Portugal onder de lat in het Champions League-duel met Ajax, dat met 4-2 verloren ging. Marcel Brands, de huidige algemeen directeur van PSV, haalde Virginia in 2018 van Arsenal naar Everton. ?Een goede jongen, een goede prof en een groot talent?, zegt Brands over de keeper die door de club uit Liverpool eerder verhuurd werd aan Reading en vorig jaar dus aan Sporting. In acht duels hield hij daar vier keer de nul.

Keepen ?uit de goal?
Virginia voelt zich in Friesland voorlopig op zijn plek. ?Ik keep uit de goal, ben goed met mijn voeten en kom uit mijn doel bij hoge voorzetten?, zo omschrijft hij zijn kwaliteiten. ?Ik kan een verdediging aardig organiseren om te voorkomen dat er geschoten wordt. Maar gebeurt dat toch, dan heb ik een aardige safe in huis.?

De Portugese doelman wil zich bewijzen, om dan in zijn laatste contractjaar voor zijn kans te gaan bij Everton.

Bron: https://www.telegraaf.nl/sport/1742508951/na-jaren-van-ellende-in-nederland-keepersgilde-krijgt-boost

Komkommertijd bij de Telegraaf, een artikel op basis van 2 wedstrijden  :_schater. Wel positief natuurlijk dat onze keeper zo in het zonnetje wordt gezet. Geeft die jongen ook een boost na al die onzekere jaren!

D.H.Skolten

Citaat van: YellowBlue op augustus 13, 2022, 23:32:32
prima keeper, heerst in de lucht en durft uit te komen en een prima trap.
Mee eens, ik heb zo'n gevoel dat ie nog beter gaat keepen de meer wedstrijden hij speelt en het vertrouwen krijgt van supporters.