Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
49 gasten, 6 leden (1 verborgen)
Delamere, bok, Kuzmanovic-Apeldoorn, Holwerd voor Cambuur, Huizen

SC Cambuur - Willem II [Zondag 17-09 16:45]

Gestart door michello, september 11, 2023, 10:24:16

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Klopt Sunderland, maar eerlijk is eerlijk, zeiden we onder Henk ook niet bij hoekschoppen altijd: houdt op z'n minst Kallon voorin.
Dat is echt een trent, het zal vast uit de statistieken blijken dat iedereen mee terug beter is, maar ik vind het ook afgrijselijk.
Zo viel me namelijk de eerste helft bij een vrije trap van ons al op dat heel Willem II mee terug was, exact hetzelfde als wat jij nu beschrijft.

Stanley

Gisteren een spannende wedstrijd gezien die niet goed was, met twee ploegen, die goed het voetbal voor elkaar onmogelijk maakten en beide angstig oom te verliezen. Ultee heeft er in ieder geval een vechtmachine van gemaakt en een echt team, nu het voetbal nog.

anderszchristian

Citaat van: sunderland op september 18, 2023, 10:21:13
Vond het wel weer des Ultee,s dat we in de laatste fase niemand voorin hielden. Bij vrije trappen was iedereen terug. Zo laat je hun ook iedereen mee gaan naar voren. Laat minimaal 1 voorin dan laten hun 2 achterin. Zo werkt dat.
Ik snap hier ook niets van. Het is dan wachten op die tegengoal, die er gelukkig deze keer niet kwam, maar je roept het op deze manier wel over jezelf af.

okkele

Citaat van: Stanley op september 18, 2023, 10:27:09
Gisteren een spannende wedstrijd gezien die niet goed was, met twee ploegen, die goed het voetbal voor elkaar onmogelijk maakten en beide angstig oom te verliezen. Ultee heeft er in ieder geval een vechtmachine van gemaakt en een echt team, nu het voetbal nog.
Deels eens.
Ik vond willem II vanaf het begin heel hoog staan waardoor wij van achteruit lang moesten zoeken om op te bouwen.
Maar zelfs in die fase werd willem II nooit echt gevaarlijk.
Dikke prima voor caschili en breij, werken als een paard zoals dat hoort bij een volksclub.
Fantastische goal ook van hilali.
Ik heb me vermaakt  |:)

Wat wel weer super overdreven was was de complete afzetting van de wijk, moest zelfs over de groningerstraatweg om in camminghaburen te komen.
Pelotons ME voor die paar hoodie jochies.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

sjaak

Normaliter is het zo dat een club die achter staat dan alle risico's neemt. Maar Willem II deed echt helemaal niets met de ruimte, zelfs de voorzetten waren van een verschrikkelijk niveau. Maar goed, het is altijd wel billen knijpen met elke bal die in de 16 valt.

janou

Citaat van: sunderland op september 18, 2023, 10:21:13
Vond het wel weer des Ultee,s dat we in de laatste fase niemand voorin hielden. Bij vrije trappen was iedereen terug. Zo laat je hun ook iedereen mee gaan naar voren. Laat minimaal 1 voorin dan laten hun 2 achterin. Zo werkt dat.

Laatstse minuten kan ik het begrijpen, maar anders inderdaad ook niet. Juist door meer mensen voor te houden zorg je ervoor dat zij ook meer achter houden. En als het zo druk is voor de goal, kan de keeper nooit uitkomen en de bal plukken, daarnaast ben je als de bal wordt weggekopt de bal weer kwijt en sta je onder druk lijkt mij. Ben benieuwd wat de beweegredenen zijn om dit te doen, zal vast een goede reden achter zitten.

Vlampiep

Citaat van: janou op september 18, 2023, 10:50:59
Laatstse minuten kan ik het begrijpen, maar anders inderdaad ook niet. Juist door meer mensen voor te houden zorg je ervoor dat zij ook meer achter houden. En als het zo druk is voor de goal, kan de keeper nooit uitkomen en de bal plukken, daarnaast ben je als de bal wordt weggekopt de bal weer kwijt en sta je onder druk lijkt mij. Ben benieuwd wat de beweegredenen zijn om dit te doen, zal vast een goede reden achter zitten.
Nou ik kan je wel vertellen dat de meeste spelers op hun tandvlees liepen en het was fijn dat die 2 langen zich ook bezig hielden met verdedigen, want Willem 2 speelde toen met 5 aanvallers die nog redelijk fit waren.
Daartegen kwam Cambuur in de laatste minuten er nog een ker gevaarlijk uit.
Hierin snap ik Ultee best wel.

janou

Citaat van: Vlampiep op september 18, 2023, 11:03:54
Nou ik kan je wel vertellen dat de meeste spelers op hun tandvlees liepen en het was fijn dat die 2 langen zich ook bezig hielden met verdedigen, want Willem 2 speelde toen met 5 aanvallers die nog redelijk fit waren.

Jazeker, begrijp ik ook hoor, helemaal laatste minuten inderdaad. Gaat mij meer om de standaardsituaties door de hele wedstrijd heen, want ook in de rest van de wedstrijd gaat met een corner tegen iedereen mee terug. Wat Willem II ook deed overigens, dus zal wel een goede reden achter zitten.

sunderland

Citaat van: anderszchristian op september 18, 2023, 10:34:02
Ik snap hier ook niets van. Het is dan wachten op die tegengoal, die er gelukkig deze keer niet kwam, maar je roept het op deze manier wel over jezelf af.
na die goal was het nog 17 min

sunderland

Citaat van: Vlampiep op september 18, 2023, 11:03:54
ze liepen op hun tandvlees maar de wissels niet en hierdoor moesten de middenvelders en aanvallers juist nog meer meters maken vlampiep om weer aan te sluiten.

sunderland

Wat ik wil zeggen dat je de druk dan juist op je afroept. In het allerlaatste kon Smit niet meer en bleef hij wel voorin en juist daar kwam de rust en zelfs nog een aanval. Als hun gelijk hadden gemaakt had de discussie hier heel anders geweest..

grijskijker

Citaat van: sunderland op september 18, 2023, 11:56:30
Wat ik wil zeggen dat je de druk dan juist op je afroept. In het allerlaatste kon Smit niet meer en bleef hij wel voorin en juist daar kwam de rust en zelfs nog een aanval. Als hun gelijk hadden gemaakt had de discussie hier heel anders geweest..
Die bleef lopen, ook in de slotfase, El Hilali kon niet meer(kramp).

nee,wel?

niet een wedstriid die over tien jaar nog in het geheugen zit maar de drie puntjes bin binnen en daar gaat ut uuteindelijk om
wederom jammer dat er weer bekers gooit wurre mar die lui wurde aan de hand van video beelden vast wel pakt. (tuurlijk zegge su de daders bin pakt anders kenne je niet deurballe) meende op tv bij twente ook beker te zien  maar werd niet gestaakt volgens mij.
op een gegeven moment was t wel weer de hi(g)(t)ler show

voor de sfeer ja kan beter maar daar gaat ut al su lang over op het sfeer topic, en of dit nou samenhangt omdat er diverse groepkes op noord staan wat niet een eenheid is, of  dat mobieltsjes daar debet aan binne? wie ut weet mag ut segge.......

denistel

Citaat van: anderszchristian op september 18, 2023, 10:34:02

mij is eens de uitleg gegeven dat ze zo veel mogelijk mensen in de 16 willen ondat er dat minder
ruimte is,,als je er 2 of 3 voor laat staan en die lui 3 terug dan is er dus meer ruimte in de 16,
ik vind echter als je dan bal wel pakt dan heb je nu niemand waar je naar toe kan spelen
en blijf je steeds onder druk staan dus ik zou ook altijd 2 of 3 voor op houden.

janou

Citaat van: denistel op september 18, 2023, 13:38:13
mij is eens de uitleg gegeven dat ze zo veel mogelijk mensen in de 16 willen ondat er dat minder
ruimte is,,als je er 2 of 3 voor laat staan en die lui 3 terug dan is er dus meer ruimte in de 16,
ik vind echter als je dan bal wel pakt dan heb je nu niemand waar je naar toe kan spelen
en blijf je steeds onder druk staan dus ik zou ook altijd 2 of 3 voor op houden.

Nadeel lijkt mij ook wel dat als je die 2e bal verliest, er nog veel meer ruimte is voor de voorzet en niet meteen druk op de bal kan worden gezet. Op het moment dat je nu het kopduel wint kunnen de drie voorste spelers wel direct druk zetten op de bal. Ben met je eens dat als je de bal nu veroverd, je niet veel mogelijkheden hebt.