Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
74 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Vrijdag 23 aug. Top Oss - SC Cambuur L.

Gestart door Noordcambuur, augustus 18, 2024, 19:18:29

Vorige topic - Volgende topic

AliBombali

De jaarlijkse tendens van zagen is dit jaar al weer vroeg ingezet, jammer en zonde; zo helpen we de ts en spelers ook niet. Die horen toch ook te voelen dat we achter ze staan, deze energie en negativiteit gaat de spelers niet eerder in een stijgende lijn krijgen. Ik mag hopen dat ze in de verschillende lagen binnen de club in de spiegel kijken en tot dezelfde conclusie komen; er moet nog wat creativiteit op midden en scorend vermogen in de voorhoede bij. Wie weet of het een re?le kans is dat er daadwerkelijk nog iets aangetrokken kan worden of niet? Of dat er kansen zijn op versterking binnen de ts? Wie staat zo dicht bij Henk, Ard, Gerald of Lars waardoor hij/zij weet dat dit ook speelt binnen die club mensen? Erkent Henk dat het niet lukt met deze groep? Of dat zijn visie lastig over te dragen is? Het zijn nu vooral snoeiharde aannames, waarbij we misschien wel niet een realistische hoop op verandering koesteren. 

janou

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 11:00:28
Jeroen Burgzorg en Rik Reindersma. Het eerste wat een speler denkt is: wat heb jij dan gepresteerd.

Zo?n bullshit dit. Grappig dat jij voor spelers bepaald wat zij denken van trainers. Als een trainer inhoudelijk goed is nemen ze m serieus. Met die retoriek zouden Erik ten Hag en Arne Slot ook niet serieus genomen worden.

diekhuzen

We moeten niet denken dat Diemers de oplossing is. Ook zijn statistieken zijn matig en het is 4/5 jaar gelden dat hij bij Fortuna en daarvoor De Graafschap echt gepresteerd heeft. Het is een leuke versterking, maar er moet echt wel iets gebeuren met onze voorhoede. 

Gisteren zoveel ruimte en heel matig uitgespeeld. De kunst is bij veel spelers simpel voetballen, maar dat is een hele opgave. Dat geldt voor al onze aanvallers en er is totaal geen chemie.

Nu merk je pas echt de waarde van Uldrikus.

DayDreamer

Citaat van: diekhuzen op augustus 24, 2024, 11:22:21
We moeten niet denken dat Diemers de oplossing is. Ook zijn statistieken zijn matig en het is 4/5 jaar gelden dat hij bij Fortuna en daarvoor De Graafschap echt gepresteerd heeft. Het is een leuke versterking, maar er moet echt wel iets gebeuren met onze voorhoede. 

Gisteren zoveel ruimte en heel matig uitgespeeld. De kunst is bij veel spelers simpel voetballen, maar dat is een hele opgave. Dat geldt voor al onze aanvallers en er is totaal geen chemie.

Nu merk je pas echt de waarde van Uldrikus.

Snap die hype van Diemers ook niet, alsof hij de reddende engel is. Bewezen doelpunten en assists moet je halen.

Tanjajeah

De Jong heeft het op omrop Fryslan over kansen benutten. Daar heeft ie helemaal gelijk in, maar als je spelers hebt aangetrokken die in het verleden zelden een goal maakten, wie moet dat dan doen?

De Gast

Citaat van: Tanjajeah op augustus 24, 2024, 10:02:36
Als je in de 1e helft 3 keer scoort (wat makkelijk had gekund met al die kansen) is er niks aan de hand. Het blijkt nu al 3 wedstrijden dat we bijna niemand hebben die een goal kan maken. Breij en Uldrikis maakten er veel vorig seizoen (samen 21 goals), maar daar zijn nauwelijks doelpunten voor terug gehaald. Zie aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen, aantal wedstrijden plus goals:

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Rolke              25 > 0
Kieftenbelt      29 > 3

Uldiriks (12) En Breij (9) maakten vorig seizoen afzonderlijk meer goals dan alle aangetrokken middenvelders en aanvallers samen (8 in totaal).
Bovendien ben je dus  2 spelers kwijt die een goede assist geven. Dat we zo iemand missen werd gisteren ook pijnlijk duidelijk. Smit werd vorig jaar hoofdzakelijk bediend door Breij en Uldiriks (en maakte zijn meeste doelpunten ook nog eens vanaf de buiten).

De 5 aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen samen: 11 assists
Breij en Uldiriks vorig seizoen samen: 18 assists

Komt nog eens bij dat van der Water ook geen goalgetter is, Balk hopeloos uit vorm is en de middenvelders die we al hadden ook nauwelijks scoren.

Er is dus helemaal geen rekening gehouden met het halen van spelers die een goal kunnen maken en een goede voorbereidende actie hebben, ik denk dat daar het grootste probleem ligt. Ik hoop dat Lambooij dat ook inziet en het geld wat Smit gaat opleveren steekt in bewezen doelpuntenmakers (Eddahchouri mijn eerste keus)en spelers met een goede eindpass (Diemers).

Topstuk. Duidelijker kun je het niet krijgen denk ik.

De Gast

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 11:18:46
Zo?n bullshit dit. Grappig dat jij voor spelers bepaald wat zij denken van trainers. Als een trainer inhoudelijk goed is nemen ze m serieus. Met die retoriek zouden Erik ten Hag en Arne Slot ook niet serieus genomen worden.

Dat was profvoetballers janou, op het hoogste niveau.

janou

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 12:02:53

Jij denkt echt dat die spelers zo denken? Op het moment dat assistenten met goede dingen aankomen bij spelers maakt het niet uit of ie nou 3 jaar bij Helmond sport gespeeld heeft of bij bal op het dak 10.

Het kan zeker een voordeel zijn dat je op profniveau gespeeld hebt. Maar heft zegt helemaal niets over tactische vaardigheden. Je kan het ook andersom bekijken, trainers die niet gevoetbald hebben moeten tactisch wel dermate goed zijn om uberhaubt een kans krijgen bij een BVO.

zeewolde

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 12:02:53
Foppen de Haan, Leo Beenhakker, Hans Westerhof. Zo zullen er nog wel meer zijn in het verleden die zelf geen profvoetballer waren....
Sjors Ultee volgens mij ook niet.

Bernardo

Citaat van: zeewolde op augustus 24, 2024, 12:34:40
Foppen de Haan, Leo Beenhakker, Hans Westerhof. Zo zullen er nog wel meer zijn in het verleden die zelf geen profvoetballer waren....
Sjors Ultee volgens mij ook niet.

Henk de Jong

Vlampiep

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 10:39:53
Waaruit concludeer jij dat de huidige assistenten niet van hoog niveau zijn?
Het antwoord is, waaruit kun jij opmaken dat ze zo hoog van niveau zijn.
Flauw antwoord, maar er wijzigt niets in speelwijze, alles de trecher in.
Of het moet zijn dat de assistenten wel goed zijn maar Henk niet ontvankelijk is voor raadgeving  :zweep

Cambuur Groningen

Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2024, 12:47:14
Flauw antwoord, maar er wijzigt niets in speelwijze, alles de trecher in.
Of het moet zijn dat de assistenten wel goed zijn maar Henk niet ontvankelijk is voor raadgeving  :zweep
Maar is het ook niet zo dat er eigenlijk geen andere tactiek te verzinnen is bij een 1-0 achterstand tegen een tegenstander met een handbalopstelling dan alles hoog de pot in? Het probleem is dan vervolgens dat er bijna geen voorzet goed wordt gegeven. De enige die ik me aan het eind herinner is die waar R?lke de bal verkeerd raakt. Volgens mij heeft geen enkele assistent de magische oplossing voor zo?n situatie tenzij je spelers van wereldklasse hebt en die hebben we nou eenmaal niet

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2024, 10:18:54
maar als trainer zonder assistent die hem kan aanvullen

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 10:39:53
Waaruit concludeer jij dat de huidige assistenten niet van hoog niveau zijn?

Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2024, 12:47:14

Zo zijn we niet getrouwd Vlampie, jij doet een uitspraak, niet Janou

A: Vlampie is een exhibitionistische zakkenroller
B: Waaruit concludeer jij dat hij dat is?
A: waaruit kun jij opmaken dat hij dat niet is  :proost
Henk, held, bedankt

sunderland

1 ding weet ik wel, als Smit de spits blijft dan word het niks. Terugkijkend naar vorig seizoen wanneer hij spits speelde en nu eerste 3 wedstrijden gaan we 0,0 vooruit

Destroyer

Citaat van: Specuveter op augustus 24, 2024, 09:34:08
Ik denk niet dat Henk lekker heeft geslapen vannacht.
En realistisch?
We hadden bovenaan moeten staan 8P

Dat had uniek weest
** Poolwinner 18/19 - 21/22