Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
52 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

4 augustus cambuur - NAC

Gestart door richard, juni 13, 2013, 08:50:03

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Ik ga er vanuit dat Hemmen start vrijdag maar als hij uitvalt hebben we een groot probleem. Ik mag hopen dat er nog een scorende middenvelder bij komt die eventueel in de spits uit de voeten kan.

666

Wat ik leuk vond aan deze wedstrijd is dat er weer (aardig wat) uitsupportertjes aanwezig zijn. komt de sfeer alleen maar ten goede.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

drg

Nog mooier was toen ze dachten toen er gescoord was  :_schater

Timmie

Citaat van: drg op augustus 05, 2013, 15:00:30
Nog mooier was toen ze dachten toen er gescoord was  :_schater

Bleven maar doorjuichen!Haha!

Dokkumer

renaldo

Wen er maar aan dat er veel uitsupporters aanwezig zullen zijn, dit is eredivisie!!  |:) |:)

drg

behalve die 't dichtstbij wonen  :_schater

Stiens

Mart, Bart en 'Oepie' tegen het soepie
Met in de basis drie jongens die in 2011 nog samen bij Harkemase Boys voetbalden, pakte SC Cambuur gisteren het eerste punt in het derde Eredivisie-avontuur in de geschiedenis van de club. NAC Breda werd in eigen huis op een gelijkspel (0-0) gehouden.

Afwezig
Na een afwezigheid van ruim dertien jaar speelde SC Cambuur gisteren eindelijk weer eens betaald voetbal op het hoogste niveau. Drie maanden geleden was het een gigantisch feest in Leeuwarden toen de Friese ploeg verrassend de titel pakte op de laatste speeldag in de Jupiler League. In het programmaboekje van gisteren stond beschreven dat de hossende mensenmassa die dag in mei op het Oldehoofsterkerkhof zo groot was, dat de 'Skeve toren' er bijna van omviel.

Eindsprint
Cambuur had afgelopen seizoen in de Eerste divisie dankzij een geweldige eindsprint (zeven gewonnen duels op rij) de titel voor de neus van FC Volendam weggesnoept. 'Het andere Oranje' verloor op de laatste speeldag bij Excelsior, waarna het feest in de Friese hoofdstad kon losbarsten. Promotie naar de Eredivisie kwam niet zonder gevolgen. Het stadion moest worden aangepast, er kwam een splinternieuw kunstgrasveld en de spelersgroep moest worden versterkt.

Begroting
Maar het mocht eigenlijk allemaal niets kosten, want geld was er niet bij de club die de begroting met heel veel moeite twee miljoen euro wist op te krikken naar een nog steeds schamele 5,5 miljoen euro. Gelukkig heeft de Friese club een neus voor koopjes. Niet voor niks is het Cambuur Stadion de enige voetbalarena in de wereld waarbinnen een vestiging van zowel de Aldi, de Action als de Zeeman te vinden is.

Voorbeeld
Een goed voorbeeld van het zuinige beleid zijn de drie spelers die de afgelopen jaren van de lokale amateurclub Harkemase Boys gehaald werden: aanvoerder Mart Dijkstra, Martijn Barto en de man met de mooiste voetbalnaam in de Eredivisie: Oebele Schokker. Drie jaar geleden voetbalden de drie nog samen in Harkema en gisteren maakten zij hun debuut in de Eredivisie. ,,Tsja, dat is wel heel speciaal", glundert Oebele Schokker, na afloop van het nieuwe hoogtepunt in zijn voetbalcarrière. ,,Dat Eredivisie-debuut heb ik nu en dat pakt niemand me ooit nog af. In de voorbereiding hebben Mart, Barto en ik het daar natuurlijk wel over gehad. Drie, vier jaar geleden speelden we nog tegen amateurs en nu op het hoogste niveau. Dat is echt uniek."

Leeftijd
Vooral omdat Schokker met zijn 28 jaar al een beetje op leeftijd is voor een profvoetballer. ,,Ja, inderdaad, ik had nooit durven dromen dat ik op mijn 28e nog mijn debuut in de Eredivisie zou maken en tegen alle grote Nederlandse clubs zou mogen spelen. Waar ik voor Harkemase Boys speelde? Dit wordt mijn tweede seizoen bij Cambuur, daarvoor speelde ik vijf jaar voor Harkemase Boys en drie jaar voor Joure en daarvoor in de jeugd bij Cambuur, dus ik heb wel een verleden bij de club."

Oepie
Zijn medespelers en eigenlijk iedereen bij de Friese club noemt hem 'Oepie'. ,,Ach ja dat is een bijnaam. Meer spelers hebben dat. Sommige noemen Martijn Barto 'Bart' of 'Tinus', maar ik noem hem gewoon Barto. Ik ben niet zo van de bijnamen." Schokker is voor de media uit de Randstad natuurlijk dé belichaming van Friesland bij dit Cambuur. Alleen al vanwege die prachtige naam: Oebele. Hij werd geboren in Katlijk, of Ketlik, zoals de Friezen het noemen. Een dorp met precies 634 inwoners. ,,Of ik nu de held van mijn geboortedorp ben?", herhaalt Schokker de vraag. ,,Nee, dat denk ik niet. Voor Ketlik zit ik bij de verkeerde club. Bijna iedereen in het dorp heeft een seizoenkaart van Heerenveen."

Favoriet
Spelend met nummer 14 is Schokker duidelijk ook de grote favoriet bij de Cambuur-fans. Al bij zijn eerste balcontact beginnen de fanatieke supporters te zingen. 'Oeh ah Oebele, say oeh ah Oebele!' Ook de twee verslaggevers van Omroep Fryslân beginnen op de perstribune spontaan een octaaf hoger te praten als de rechtsbuiten aan de bal komt.

Positie
Bij Cambuur speelt Schokker als rechtsbuiten en dat is niet de positie waar hij voetbalde toen hij bij de Harkemase Boys furore maakte. ,,Nee, daar speelde ik achter de spits en dat liep als een trein toen." Dat kan je wel zeggen, want in die periode maakte 'Oepie' in 18 wedstrijden maar liefst 21 doelpunten voor de club uit Harkema. Vorig seizoen maakte hij er in de Eerste divisie als rechtsbuiten 'slechts' vijf in 32 duels. ,,Ik moet deze positie op mijn eigen manier goed zien in te vullen."

Tevreden
De eerste Eredivisie-wedstrijd van 'de drie van Harkema' en hun ploeggenoten zal worden herinnerd vanwege de terugkeer van Cambuur op het hoogste niveau, maar zeker niet vanwege het vertoonde spel. Cambuur en NAC waren gisteren al snel tevreden met een punt en deden verder weinig moeite om de eerste overwinning binnen te slepen. Zo werd Cambuur-invaller Jody Lukoki, die op het laatste moment werd gehuurd van Ajax, zomaar gekozen tot 'Man of the match' na twee geslaagde rushes langs Sepp De Roover. Maar dat doet er allemaal niet toe, want Cambuur is terug en dat is mooi voor Friesland en mooi voor de Eredivisie.

sunderland

Citaat van: wiekie1969 op augustus 05, 2013, 05:58:41

Bijker was alleen de 2e helft goed, al het gevaar van nac kwam in de 1e helft vanaf de rechterkant met name de voorzetten. Hulde aan de ts??? Alles vanaf het middenveld ging terug......
kom op wiekie .Feldballe liet de rover steeds lopen he .Moeilijk kiezen he 1 tegen 2

Ruppppert

het iemand deze wedstrijd ek helemaal opgenomen ? liekt me mooi om nog eens terug te zien

Kuzmanovic-Apeldoorn

Bedankt voor alle mooie verslagen!!! WouterZZ bedankt, gr uit Oostenrijk
Henk, held, bedankt

Synea

Citaat van: Ruppppert op augustus 06, 2013, 13:15:37
het iemand deze wedstrijd ek helemaal opgenomen ? liekt me mooi om nog eens terug te zien

Ja alleen zul je langs moeten komen om het te zien staat op kastje van xs4all!!! Heb trouwens ook alle beelden van 2 uur voor de wedstrijd tot de wedstrijd zelf
Cambuur in europa!!! oh oh oh oh oh!!!!

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

Synea

Moet zeggen na het zien van de wedstrijd op de tv het gevoel iets anders was als toen ik het stadion uit liep 8P

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

Dokkumer

Jij ook al? Ik begin een steeds beroerder gevoel te krijgen van deze wedstrijd... Typisch 0-0 duel, matig niveau en een echt degradatieduel.. Vooral het totale gebrek aan stootkracht voorin :'(

Synea

Ja het is een goed behaald punt, maar na het zien van de beelden en de gedachten dat dit een directe concurrent was, maar op het middenveld was er te weinig om voor een fatsoenlijke aanval te zorgen, het werd beter nadat lukoki de ruimtes in liep en makrini er bij.

Ik denk zelf dat het niet eens zo zeer aan de aanval ligt, maar meer het bedienen van de aanvallers.. want ik heb geen enkele aanval gezien eerste helft, het was meer op enthousiasme en inzet maar daar ga je het niet mee redden het hele seizoen...