Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
102 gasten, 6 leden (1 verborgen)
zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco, DeBruyne

Ajax - SC Cambuur

Gestart door SCC-J, februari 13, 2014, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

The Prominence

SC Cambuur pleit voor snel onderzoek naar gebeurtenissen bij Ajax-uit

10.03.2014 - 10:21

Gistermiddag boekte SC Cambuur in de Amsterdam Arena een historisch resultaat door met 1-1 gelijk te spelen tegen landskampioen Ajax. Ondanks dat we een mooi en belangrijk punt pakten blijven we als club en supporters  toch met een hele zure nasmaak zitten.
Het gros van het uitvak bleef namelijk door ongeregeldheden eerder op de dag in het centrum van Amsterdam en later bij het stadion nagenoeg leeg. Hierbij zijn onze supporters door aanvallen van groepen Ajax-supporters in een afschuwelijke en benauwde situatie terechtgekomen.
De supporters die met de georganiseerde busreis naar de ArenA zijn afgereisd hebben het stadion zelfs niet eens gezien.
Omdat er zoveel is gebeurd en er ook zoveel verschillende verhalen in de rondte gaan, is de eerste prioriteit om alle gebeurtenissen grondig te onderzoeken en alle feiten boven tafel te krijgen. Aan de hand daarvan gaan we passende maatregelen nemen in het belang  van onze gedupeerde supporters. In alle gevallen sturen we hierbij aan op een financiële compensatie voor onze meegereisde supporters.
Voor nu willen we vooral sterkte en veel beterschap wensen aan onze supporters en collega's die gister gewond zijn geraakt.
Zodra er ontwikkelingen zijn communiceren we dit direct via onze mediakanalen.

Yellow Army

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 11:36:07
Die keus van die gasten begint toch al op het treinstation in Leeuwarden?

Klopt, maar die lui zijn meegegaan naar Adam om in de stad ergens de wedstrijd te volgen. Echter zijn zij dus in de stad door politie/ME naar de Arena gedirigeerd.
Area 58

Scc01

Komt toch niets uit dat onderzoek. Kijk maar eens naar celtic. Dat ging ook nergens over en daar kwam ook helemaal niets anders uit dan preken voor eigen parochie van dat achterlijke stuk verdriet van een burgemeester daar.
Zou zo familie kunnen zijn van die van ons.

Lore

Citaat van: Scc01 op maart 10, 2014, 12:27:26
Komt toch niets uit dat onderzoek. Kijk maar eens naar celtic. Dat ging ook nergens over en daar kwam ook helemaal niets anders uit dan preken voor eigen parochie van dat achterlijke stuk verdriet van een burgemeester daar.
Zou zo familie kunnen zijn van die van ons.

Wat moet Cambuur dan doen? Een statement uitlaten gaan waarin ze oproepen om het niet te onderzoeken omdat er toch niets uit komt? De uitkomst hangt volgens mij wel een groot deel af van wie dat onderzoek gaat doen. Als dat politie, justitie of gemeente amsterdam is dan geef ik je gelijk!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 12:40:37
Wat moet Cambuur dan doen? Een statement uitlaten gaan waarin ze oproepen om het niet te onderzoeken omdat er toch niets uit komt? De uitkomst hangt volgens mij wel een groot deel af van wie dat onderzoek gaat doen. Als dat politie, justitie of gemeente amsterdam is dan geef ik je gelijk!

Ik vind het zeker een optie wanneer het onderzoek niet door een onafhankelijke instantie wordt gedaan, die verklaring te doen. Dus Cambuur roept op dit niet op deze manier te onderzoeken, omdat daar toch niets uit voortkomt.
Henk, held, bedankt

Scc01

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 12:40:37

Statement van cambuur is goed, maar ik doel meer op het resultaat van het onderzoek. Kijk maar naar de resultaten. Me krijgt schouderklopje en weer verder.

Cor

Volgend jaar geen neuzen in Leeuwarden!!!! Dat moet er gebeuren met die kutlui

Voetbal12

Ajax gaat schade op Cambuur verhalen  staat op AT5 te lezen

AL

Citaat van: Cor op maart 10, 2014, 16:52:34
Volgend jaar geen neuzen in Leeuwarden!!!! Dat moet er gebeuren met die kutlui

Dat gaat zeker gebeuren, maar liever heb ik dat ze wel komen.
Er staat nog een beste rekening open!

theben

Citaat van: AL op maart 10, 2014, 16:59:57
Dat gaat zeker gebeuren, maar liever heb ik dat ze wel komen.
Er staat nog een beste rekening open!

Ja op vrij vervoer 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P

wiekie1969

Batsum

Van welke club ze ook zijn. Vandalen aanpakken. Dus ook cambuur

Lore

Citaat van: Batsum op maart 10, 2014, 17:29:35
Van welke club ze ook zijn. Vandalen aanpakken. Dus ook cambuur

Dat ben ik met je eens, maar als de stenen je om de oren vliegen en de politie doet daar niets aan dan zit er ook wel enige vorm van noodweer in dat je probeert binnen te komen!

Vriendelijke Jood

Goedendag heren Cambuursupporters,

Allereerst wil ik even mededelen dat ik speciaal een account aangemaakt heb om jullie te complimenteren wegens het taalkundige niveau op dit forum. Dat is op menig forum wel anders. Goed dat jullie die hbo'er die zich even heel wijs voelt op zijn plaats hebben gezet. Hbo volgen is prima, mbo volgen is zelfs prima, het boeit mij eigenlijk niet. Wanneer mensen zich echter verheven gaan voelen boven anderen omdat ze een hbo-opleiding hebben afgerond, waar verdomme minimaal 40% van de Nederlanders toe in staat zou moeten zijn, dan moeten ze ook even op hun plek gezet worden.
Voorts wil ik jullie even melden dat de objectiviteit hier bij sommige posts ver te zoeken is, wat overigens alleszins begrijpelijk is op een Cambuurforum. Ik vind Cambuur echter een waardevolle toevoeging aan de Eredivisie, ik heb dan ook wel sympathie voor de club. Daarom vind ik het des te vervelender dat het zo misgegaan is, en wil ik graag ook even een duit in het zakje doen.
Wegens studieverplichtingen kon ik er gisteren helaas niet bij zijn, waar ik achteraf gezien eigenlijk ook maar blij om ben. In een poging erachter te komen wat er nou eigenlijk gebeurd is gisteren, ben ik gestuit op verschillende filmpjes waarin een grote groep provocerende Cambuurfans te zien is. Dat vind ik prima, hoor. Ik ga zelf ook vaak naar uitwedstrijden, ook in Europa, waar geen combiregeling geldt. Ik vind zelf dat het provoceren er wel bij hoort. Je moet echter wel rekening houden met het feit dat wanneer je tussen zulke mensen loopt, je het gevaar loopt dat andere mensen op dit soort provocaties ingaan. Na 1 keer in het buitenland onterecht opgepakt te zijn, probeer ik nu de groepen met 'gekken' in de stad een beetje te mijden, wat natuurlijk niet altijd mogelijk is, dus ik begrijp de frustratie van de goeden die nu lijden onder de kwaden.
Als ik het goed begrijp is de grootste fout van de politie eigenlijk geweest om jullie bij Duivendrecht te laten uitstappen, in plaats van bij de Arena. De politie moet weten dat een grote groep supporters, waaronder ook relschoppers, beter niet langs het home naar het stadion kan lopen, aangezien daar misschien nog meer 'gekken' staan te zuipen en/of snuiven. Er zijn geloof ik al eerder klachten geweest van uitsupporters van andere clubs, die ook van alles naar het hoofd geslingerd kregen. De supporters laten uitstappen bij Duivendrecht is mijns inziens dus een grove fout geweest van de Amsterdamse politie.
Het welles-nietesspelletje omtrent welke supportersgroep wat het eerste deed lijkt mij niet wenselijk. Ik wil best geloven dat onze supporters de aanval geopend hebben, maar afgaande op wat ik op verschillende filmpjes heb gezien, was er ook wel op zijn minst enige provocatie gaande. Als een groep door Amsterdam loopt terwijl velen binnen de groep "Cambuur Hooligans" roepen, dan kun je ervan uitgaan dat hooligans van de tegenpartij dit ook wel ter ore komt, en zij de groep als hooligans zullen zien. Wat dat betreft kunnen jullie ook de hand in eigen boezem steken. Anderzijds denk ik dat het ook wel weer zo is dat, ongeacht wat er werd geroepen, de groep wel bekogeld zou zijn met van alles en nog wat op het moment dat zij met honderden langs het home lopen. Zo zijn veel van die jongens nou eenmaal. Dat is fout, maar dat is wel iets wat de politie wist en waar zij rekening mee hadden moeten houden.
Mijn conclusie is dan eigenlijk ook dat de politie verkeerd gehandeld heeft, de gemeente Amsterdam voor een combi-regeling had moeten zorgen en bovendien dat tussen beide supportersgroepen onverantwoordelijke idioten rondlopen die het verpesten voor de rest. Helaas, maar blijkbaar zijn anno 2014 combi-regelingen pure noodzaak. Ik zie ook weer op tegen de alcoholvrije busreis naar Breda van komende zondag, maar het is voor mij eens te meer duidelijk dat het blijkbaar niet zonder kan.
Om af te sluiten wil ik nog meegeven dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Als jij met je drammerige botte kop besluit een hekje te slopen omdat je er niet in mag, dan mag je vervolgens op de blaren zitten, ongeacht wat eraan vooraf is gegaan. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten opdraaien voor de kosten. Dat Cambuur zijn goedwillende supporters schadeloos wil laten stellen vind ik logisch, maar of het haalbaar is weet ik niet. Niemand weet tenslotte wie waarvoor verantwoordelijk was binnen de groep, behalve de schuldigen zelf. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat Ajax Cambuursupporters gaat vergoeden, omdat beleidsmakers en de politie fouten hebben gemaakt. Ik denk dan ook dat het een kansloze missie is voor Cambuur om geld te eisen van Ajax. Utrechtsupporters zijn door de politie wel voor mindere vergrijpen teruggestuurd, en ook zij hebben nooit compensatie ontvangen. Ik help jullie echter hopen dat er nog wel iets van compensatie komt, maar reken er dus niet op. Succes met de rest van het seizoen en laten we hopen dat dit het laatste incident was tussen Cambuursupporters en Ajaxsupporters.

Groeten,

Een Ajaxfan

gewoon een fan

Een zeer nette reactie Vriendelijke Jood  :thumbsup