Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
70 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: SportClubCambuur op maart 10, 2014, 15:36:27
Er was idd totaal geen communicatie tussen de mensen die de beslissingen maakten (volgens de ajax stewards aangeduid als 'de mensen achter glas') en de ajax stewards. Hierover hebben ze ook geklaagd bij hun Cambuur collega's, zij en onze veiligheidscoordinator zijn hiervan op de hoogte.
AT5 sprak net over een noodverordening nav nieuwmarkt en metro supportershome, dat hierdoor tot niet binnenlaten is gekozen...en dit kwam idd door de gebrekkige communicatie niet aan bij de stewards van ajax.

Politie en stewards cambuur werden sowieso totaal in het ongewisse gelaten, maar stonden er wel voor de eigen mensen. Evenals mevr. Tromp.
Belachelijk, wat hebben de mensen die uit de metro stapten een angst moeten doorstaan...in de hoek gedreven door politie en ajax...biljartballen, stenen en weet ik veel wat incasseren, en op de koop toe op worden gejaagd met paarden en knuppels. En het dan vreemd vinden dat men boos is dat er van 15:30 tot 16:30 onduidelijkheid is over het wel of niet naar binnen morgen...
Die beslissing was al veel eerder gevallen...maar ja als 1 op de 10 sterwards van ajax maar een oortje heeft..
Erken gewoon dat dit niet goed ingeschat was, verkeerde keuze bij het uitstappen, compenseer de mensen en volgend jaar een auto combi ;).

Het was de politie zelf die vanuit de ME busjes twee keer omriepen dat mensen met kaartjes naar binnen konden. Het kan toch niet zo zijn dat die vanuit de bus geen verbinding hebben en kunnen communiceren met de 'mensen achter glas'
Henk, held, bedankt

drg

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 15:30:40
Hoor je mij zeggen dat ik het goedpraat dat er vrouwen en oude mensen ook de dupe van waren. Hoor je mij zeggen dat het de schuld van Cambuur is. Of de schuld van Ajax. Mijn punt is alleen maar dat het van beide kanten mis ging en vanaf de kant van ME ook. Maar om nou te zeggen dat de ME in een complot zit met Ajax enz.

Ajax heeft nou eenmaal een grote en hardere kern dan Cambuur. Voortaan een buscombi en bij vrij vervoer neutraal gekleed en niet met z'n allen verzamelen op de wallen en zingen.

Ok, wijs jij dan voor ons in een video of foto aan waar Cambuur aanhang de fout in gingen? Ik heb namelijk nergens gezien dat het van twee kanten kwam.

En in je laatste zin spreek je alleen maar arrogantie uit met 'Ajax heeft nou eenmaal een grote en hardere kern dan Cambuur. Voortaan een buscombi en bij vrij vervoer neutraal gekleed en niet met z'n allen verzamelen op de wallen en zingen.'
Wat wil je daarmee zeggen? dat andere clubs maar moeten oppassen voor de kern van ajax? Dat je nou eenmaal gooiende voorwerpen kunt verwachten als je langs loopt in een ander shirt?

En ik roep niks over een complot, ik zeg dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat de ME op de Cambuur supporters in zat te beuken en insloot en gewoon toe liet wat het ajax volk deed.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Voorzitter van de supportersvereniging Johan Zomerdijk tegenover De Stentor: 'Wij vinden het leuk om ook met gezinnen uitwedstrijden te bezoeken. In Amsterdam is het slecht geregeld, de bussen kunnen niet bij het uitvak staan dus moeten bezoekers langs Ajax-fans. Fans van ons werden bekogeld met blikjes en toen er een paar verbaal reageerden werd de politie meteen agressief. Buitenproportioneel, echt. Ik vind het een compliment waard dat wij ons niet lieten provoceren.'

Lijkt wel een copie met dat geval van PEC
Henk, held, bedankt

Yungali020

Citaat van: Scc01 op maart 10, 2014, 15:34:23
Ja en ik noem celtic daap. Ik kan ook tien wedstrijden opnoemen waar het wel goed ging. Milan uit ging ook erg goed toch. Maareh verder gewoon wegwezen met die irritante arrogantie..

Misschien is het beter als je alle berichten even goed terugleest. Want iemand anders begon over Salzburg en Milaan.  En hoe bedoel je wegwezen met die irritante arrogantie, wegwezen uit Amsterdam blijf maar in dat kut Cambuur voordat jullie weer in elkaar getimmerd worden. Nogmaals ik keur het niet goed, maar sommigen vragen erom. Zie mijn post hieronder onder andere.

Yungali020

1 van de vele voorbeelden:

Normaal vind ik dat je geen aandacht moet geven aan dit soort dingen, maar nu moet ik toch wel even wat kwijt. Ik mis namelijk de zelfkritiek van de kant van Cambuur. Onderweg naar de Arena begon een conducteur op de trein van Baarn naar Amsterdam Muiderpoort een gesprek met me, naar aanleiding van het Ajax-shirtje dat ik aan had. Hij vertelde me dat hij net was uitgescholden door Cambuur-supporters. Zij riepen verder continu 'Hamas, hamas, Joden aan het gas' en lieten de trein schudden. Hij was er zo boos over dat hij hoopte dat Ajax 10-0 zou winnen, zei hij. Omdat ik alleen reisde gaf hij me nog het advies voorzichtig te zijn

gewoon een fan

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 16:00:39
En hoe bedoel je wegwezen met die irritante arrogantie, wegwezen uit Amsterdam blijf maar in dat kut Cambuur  voordat jullie weer in elkaar getimmerd worden.
Hieruit blijkt heel duidelijk dat jij HBO gestudeerd hebt   :O

zeewolde

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 16:00:39
blijf maar in dat kut Cambuur

En jij hebt HBO gedaan.....

Over de rest van je posts maar te zwijgen.

Dokkumer

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 16:01:50

Normaal vind ik dat je geen aandacht moet geven aan dit soort dingen, maar nu moet ik toch wel even wat kwijt. Ik mis namelijk de zelfkritiek van de kant van Cambuur. Onderweg naar de Arena begon een conducteur op de trein van Baarn naar Amsterdam Muiderpoort een gesprek met me, naar aanleiding van het Ajax-shirtje dat ik aan had. Hij vertelde me dat hij net was uitgescholden door Cambuur-supporters. Zij riepen verder continu 'Hamas, hamas, Joden aan het gas' en lieten de trein schudden. Hij was er zo boos over dat hij hoopte dat Ajax 10-0 zou winnen, zei hij. Omdat ik alleen reisde gaf hij me nog het advies voorzichtig te zijn
Gelukkig zijn jullie altijd het braafste jongetje van de klas geweest en doen jullie op dat gebied NOOIT wat verkeerd... Bedreigen en bespugen van een vader met zoontje door doorgesnoven idioten vind ik vele malen erger dan een suf liedje zingen. Let wel, ik was niet in die trein en vind het ook niet echt netjes om te schelden. Vroeger losten we het wel anders op.

Yungali020

Citaat van: gewoon een fan op maart 10, 2014, 16:04:42

Cambuur, Cambuur Leeuwarden, Leeuwarden. Je begrijpt mijn punt.

Mierenneuker

dizzhead

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 16:01:50

Wow. Het is je gelukt met een voorbeeld te komen. Jammer dat er feitelijkheden van misdragingen ontbreken. Hoewel dat Hamas gebeuren voor 95% hier vermoedelijk ook niet nodig is geweest, is Ajax toch wel de laatste die zich daar druk om mag maken? (bommen op Rotterdam, onze rook is roder, etc) van mij allemaal niet nodig, maar staat los van de gebeurtenissen bij de arena. Door te gaan schelden maak he jezelf volkomen belachelijk.

Yungali020

Citaat van: Dokkumer op maart 10, 2014, 16:08:50
Gelukkig zijn jullie altijd het braafste jongetje van de klas geweest en doen jullie op dat gebied NOOIT wat verkeerd... Bedreigen en bespugen van een vader met zoontje door doorgesnoven idioten vind ik vele malen erger dan een suf liedje zingen. Let wel, ik was niet in die trein en vind het ook niet echt netjes om te schelden. Vroeger losten we het wel anders op.

Een vergelijkende argumentatie is nooit een correcte argument. Dus omdat die en die dat hebben gedaan mag dit en dat ook. Steek eerst de hand ik eigen boezem.

Mijn punt is alleen dat er van beide kanten fouten zijn gemaakt om nog maar te zwijgen over de ME.

Dat is de hele reden waarom ik op dit forum reageer, omdat ik na het lezen van alle berichten geirriteerd raakte hoe makkelijk jullie je in de slachtoffer rol plaatsen.

Scc01

Citaat van: gewoon een fan op maart 10, 2014, 16:04:42

Bekogeld bedoel je want met de vuisten werd niet gevochten.
En ja ik blijf wel in cambuur.....

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: moodygrunn op maart 10, 2014, 11:57:26
Ik zou de club en de supportersvereniging in ieder geval aan willen raden om een WOB-verzoek in te dienen. Dan heb je in ieder geval een deel van de waarheid boven water.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/overheid_%26_burger/overheid-%26-informatie/artikelen/747/hoe-moet-ik-een-verzoek-om-informatie-%28wob-verzoek%29-indienen_-.htm

Kun je dit als particulier burger (of website CO) ook??
Henk, held, bedankt

Bernardo

Ajax gaat de schade die supporters van Cambuur Leeuwarden hebben aangericht in de ArenA verhalen op de Friese club. Fans sloopten rond het duel onder meer toegangspoortjes en hekken van het stadion.

Een woordvoerder van de Amsterdamse club kan nog niet zeggen om wat voor een bedrag het gaat.

SC Cambuur daarentegen liet eerder op de dag al weten financiële compensatie van Ajax te willen voor de supporters die zondag zijn gedupeerd door de rellen. "De fans zijn in een afschuwelijke en benauwde situatie terechtgekomen en hierdoor bleef het uitvak nagenoeg leeg. De supporters die met de georganiseerde busreis naar de ArenA zijn afgereisd, hebben het stadion zelfs niet eens gezien.''