Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
72 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Rogers

Citaat van: SCCornjum op maart 10, 2014, 13:27:04
Was jij daar voor het hek tussen 15:00 en 15:30?
Voor dat hek stond op dat moment Leeuwarder politie in burger,
ook zij hadden geen idee waarom wij niet naar binnen mochten.

Ik denk dat ik iets later was, zat eerst vast met de metro en werd rond 15.35 met geel blauwe sjaal om naar supportershome ajax gedirigeerd. Daar protest tegen gemaakt en toen onder ME begeleiding bij de groep van Cambuur geplaatst. Toch heb ik ondanks andere berichten op het forum persoonlijk het idee dat men ons op dat moment wel binnen wilden laten, maar wachtte tot de groep tot bedaren kwam. Maar misschien zit ik er ook wel naast hoor. Reageer nu even niet meer ivm werk, excuus.

DayDreamer

Citaat van: S(CC)upporter op maart 10, 2014, 13:47:07
Gadverdamme, iedereen wacht af behalve onze burgermeester.  :R

oargemaster Crone fan Ljouwert is benaud dat de rellen fan snein yn Amsterdam grutte gefolgen hawwe sille foar Cambuur. Neffens him kinne de rellen der foar soargje dat Cambuur-supporters tenei altyd mei in ferplichte bus-komby nei útwedstriden moatte. Hie wie der wiis mei dat sa'n ferplichte regeling der snein net wie en dat elk mei eigen ferfier nei Amsterdam koe. Neffens him is dêr misbrûk fan makke.

By de rellen yn in sintrum fan Amsterdam waarden tolve minsken oppakt: tsien fan Cambuur en twa fan Ajax.

Neffens de plysje yn Amsterdam wiene benammen de Ajax-supporters oanstichters fan it geweld, mar Crone hâldt der bot rekken mei dat ek Cambuur-oanhingers harren misdroegen hawwe.

In plaats van dat deze man het eens opneemt voor de supporters uit "zijn" stad gelijk maar weer negatief, ik ben deze man zo zat  :R

Hilversum voor Cambuur

Citaat van: SCCornjum op maart 10, 2014, 14:03:26
Daar komt ie dan film van 15 minuten Centrum Amsterdam.
Misdragingen ik zie ze niet..
http://www.youtube.com/watch?v=hAFLDKPtDEU

Dit ziet er allemaal prima uit! Het is toch echt dat punt bij metrostation/supportershome geweest dus...

theben

stefan15

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op maart 10, 2014, 14:18:23
Dit ziet er allemaal prima uit! Het is toch echt dat punt bij metrostation/supportershome geweest dus...
Jammer van al die pers fotograferen opzoek naar sensatie.

Hilversum voor Cambuur

Citaat van: stefan15 op maart 10, 2014, 14:20:14
Jammer van al die pers fotograferen opzoek naar sensatie.

Klopt en als je Twitter en andere media in de middag volgt lijkt het alsof er een grote veldslag bij Nieuwmarkt was. Dan is een irritatie bij een willekeurige Ajacied die toevallig die berichten voorbij ziet komen snel gewekt.

Scc01

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 12:48:51
Je kan deze wedstrijd totaal niet vergelijken met Europese wedstrijden. Salzburg en Milaan uit verliepen prima op een paar kleine incidenten na. Totaal geen rellen etc.. en ja ik was bij beide uitwedstrijden.

En hoezo arrogantie jullie zijn 1x kampioen 1ste divisie en al zo een grote mond. 32x kampioen en 4xCL. Niet arrogant, gewoon de beste.

En over dat naar school gaan. Ben 27 en hbo afgestudeerd en jij?

WZAWZDB

Haha een echte kenner. Bij celtic liep het totaal uit de hand..
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/3553817/2013/11/29/Ajax-Celtic-chronologie-van-de-rellen.dhtml

..

Awaydays

Met een groepje van 10 man een trein eerder genomen naar Amsterdam.
Bij aankomst in Amsterdam direct naar de old sailor gegaan om bier te drinken.
Gewoon met ajaxieden daar gezeten helemaal niks aan de hand.
Later op de middag nog bij een ander café gezeten waardoor wij niet met de 'verplichte' metro zijn meegegaan naar het stadion.
Vervolgens met een mannetje of 30 in een andere metro naar het stadion gegaan.
Ook bij aankomst bij het stadion gewoon nog een biertje kunnen drinken.
Al met al een heerlijke middag in Amsterdam!!

Wat later allemaal is gebeurd is volkomen de schuld van de politie, de supporters van cambuur valt niks te verwijten.
Ben zelf ook nog het stadion ingekomen met een aantal,
maar toen we hoorden dat niemand er meer in kwam hebben we direct het stadion weer verlaten.

SCCBerlikum

Citaat van: I-side op maart 10, 2014, 14:38:00
Er was inderdaad een groep van ongeveer 25 man met een stadion verbod. Zij hadden ook geen kaart voor het uitvak. Deze personen waren maar op één ding uit en dat was ellende. Maar die ellende hebben hun niet veroorzaakt. Wel hebben ze reactie gegeven op aanvallende Ajax supporters. Deze werden ondersteunt door verontwaardigde en boze "supporters" die ik trouwens volledig begrijp. Als de politie je opjaagt met een wapenstok en aan de andere kant 100 hooligans op je af ziet stormen dan kan je in mijn ogen maar één ding doen.

hier wil ik nog aan toevoegen dat ik de hooligans enorm wil bedanken omdat zij zorgden dat de supporters veilig waren. Hun liepen voorop zodat wij zover mogelijk ongedeerd bleven.

Voor zover ik weet waren die nergens op uit. Ze wilden in een cafeetje de wedstrijd zien en een biertje in het centrum doen.
Ze waren bij het stadion omdat de ME ze daar heen begeleide. Ze wilden daar (bij Arena) niet eens zijn.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: SCCornjum op maart 10, 2014, 13:27:04
Was jij daar voor het hek tussen 15:00 en 15:30?
Voor dat hek stond op dat moment Leeuwarder politie in burger,
ook zij hadden geen idee waarom wij niet naar binnen mochten.

Wij kwamen rond 15.30 (vanaf de parkeerplaats) in het buitenvak aan. Het was toen net weer rustig met de Ajaxsupporters en die zijn daarna niet meer in de buurt geweest tot de wedstrijd. Het viel me op dat er lang geen 770 (minus 3 bussen) Cambuursupporters waren, volgens mij waren er toen al heel veel supporters verdwenen en waarschijnlijk geschrokken naar huis gegaan. Als je de beelden ziet van de tunnel waar de Ajaxsupporters begonnen te gooien, zie je een heel andere groep mensen met kinderen en ouderen. Tussen 15.30 en 16.00 uur is er twee keer omgeroepen dat we binnen mochten als we kaartjes hadden en is er twee keer begonnen met mensen binnen te laten. Dus toen was er óf nog geen noodverordening óf een communicatie tussen de beslissingsnemers en de politie uit het jaar nul.
Eigenlijk kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet iedereen hebben binnen gelaten, dan waren alle mensen met een sv ook binnen gekomen en had er binnen van alles kunnen gebeuren. Ik ben blij dat dat niet gebeurd is en wij daar niet in verzeild zijn geraakt. Ondanks dat die lui blijkbaar bij het stenen en flessengooien een goede rol hebben vervuld.
Henk, held, bedankt

Yungali020

Citaat van: Scc01 op maart 10, 2014, 14:37:00
Haha een echte kenner. Bij celtic liep het totaal uit de hand..
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/3553817/2013/11/29/Ajax-Celtic-chronologie-van-de-rellen.dhtml

..

Ja inderdaad CELTIC. Kan je het zelf nog een keer lezen. Zie jij mij ergens zeggen CELTIC. Ik heb het over Milaan en Salzburg. En even terzijde waarom het helemaal uit de hand liep bij Celtic.

Yungali020

Citaat van: drg op maart 10, 2014, 13:43:26
Dit heeft niks met arrogantie en slachtoffer uithangen te maken, dit heeft er mee te maken dat supporters (van wat ik begrepen heb) bij het stadion door de ME bij elkaar gebeukt werden om vervolgens door jullie aanhang bestoken te worden als schietschijf zijnde. Er liep een hoop onschuldige moeders en kinderen langs en ook veelal oudere mensen.

Maar kennelijk vind je dat geen slachtoffers van asociaal gedrag, dat meisje dat afgevoerd werd zal het er zelf ook wel van gemaakt hebben zeker.

Hoor je mij zeggen dat ik het goedpraat dat er vrouwen en oude mensen ook de dupe van waren. Hoor je mij zeggen dat het de schuld van Cambuur is. Of de schuld van Ajax. Mijn punt is alleen maar dat het van beide kanten mis ging en vanaf de kant van ME ook. Maar om nou te zeggen dat de ME in een complot zit met Ajax enz.

Ajax heeft nou eenmaal een grote en hardere kern dan Cambuur. Voortaan een buscombi en bij vrij vervoer neutraal gekleed en niet met z'n allen verzamelen op de wallen en zingen.

Scc01

Ja en ik noem celtic daap. Ik kan ook tien wedstrijden opnoemen waar het wel goed ging. Milan uit ging ook erg goed toch. Maareh verder gewoon wegwezen met die irritante arrogantie..

SportClubCambuur

Er was idd totaal geen communicatie tussen de mensen die de beslissingen maakten (volgens de ajax stewards aangeduid als 'de mensen achter glas') en de ajax stewards. Hierover hebben ze ook geklaagd bij hun Cambuur collega's, zij en onze veiligheidscoordinator zijn hiervan op de hoogte.

Het hek ging 3x open, en een paar mensen kwamen erdoor. Maar alle 3 de keren zijn de stewards terug gefloten. Volgens een steward was dit omdat men erachter kwam dat er ook SVs rondliepen en dat ze die niet binnen wilde hebben. Politie Leeuwarden en de Cambuur stewards stonden zelf voor hek hek, nog voor de Ajax stewards. Hier was weinig aan de hand, bitsje duwen maar binnen de perken. De Cambuur stewards beaamden dit na afloop ook.

AT5 sprak net over een noodverordening nav nieuwmarkt en metro supportershome, dat hierdoor tot niet binnenlaten is gekozen...en dit kwam idd door de gebrekkige communicatie niet aan bij de stewards van ajax.

Politie en stewards cambuur werden sowieso totaal in het ongewisse gelaten, maar stonden er wel voor de eigen mensen. Evenals mevr. Tromp.

Er volgt nu wel een onderzoekje door 'het amsterdamse', en dit wordt geevalueerd over 2 weken in het driehoeks overleg, maar dit is een 'wij van wc eend-onderzoek',..als men echt de vinger op de zeker plek legt..komen ze uit bij zichzelf in de hoofdstad.

Maar ik verbaas me niet als one way or another de schuld ergens bij Cambuur supporters wordt neergelegd.

Belachelijk, wat hebben de mensen die uit de metro stapten een angst moeten doorstaan...in de hoek gedreven door politie en ajax...biljartballen, stenen en weet ik veel wat incasseren, en op de koop toe op worden gejaagd met paarden en knuppels. En het dan vreemd vinden dat men boos is dat er van 15:30 tot 16:30 onduidelijkheid is over het wel of niet naar binnen morgen...

Die beslissing was al veel eerder gevallen...maar ja als 1 op de 10 sterwards van ajax maar een oortje heeft..

Erken gewoon dat dit niet goed ingeschat was, verkeerde keuze bij het uitstappen, compenseer de mensen en volgend jaar een auto combi ;).

SCCornjum

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 15:30:40
Voortaan een buscombi en bij vrij vervoer neutraal gekleed en niet met z'n allen verzamelen op de wallen en zingen.

Eens buscombi naar de arena.
Een linkje naar jouw club en nu oprotten.
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/73310/pec-fans-klagen-over-ontvangst.html
Watching Football Is Not A Crime